همه کشورها جز 9 کشور ویزای فرودگاهی می گیرند

۲۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۶:۵۸ کد : ۱۹۵۶۴۸۳ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه اظهار کرد: با توجه به مسائلی از جمله حج و صدور روادید برای اتباع و حجاج ایرانی و نیز برخی از مسائل دیگر این اقتضاء به وجود آمد که یک کشور به عنوان حافظ منافع ایران در عربستان تعیین شود.

به گزارش ایسنا، حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت خارجه طی نشست هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به تعیین دولت سوئیس با عنوان حافظ منافع ایران و عربستان اظهار کرد: در مورد ایران و عربستان دو طرف به این جمع بندی رسیدند که مسائلی وجود دارد از جمله در رابطه با حج و صدور روادید برای اتباع و حجاج ایرانی و برخی مسائل دیگر که در شرایط فعلی روابط سیاسی و دیپلماتیک را از مسیر حافظ منافع اقتضاء می کند.

وی افزود: بر همین اساس ایران از دولت سوئیس تقاضا کرده بود که حافظ منافع ایران در عربستان باشد و مشابه این درخواست را عربستان سعودی از دولت سوئیس داشته است و متعاقبا دو درخواست مورد پذیرش دولت سوئیس قرار گرفت.

جابری انصاری گفت: بعد از طی مراحل اجرایی و دیپلماتیک دولت سوئیس حفاظت منافع ایران در عربستان و عربستان در ایران را بر عهده خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه خاطر نشان کرد: در برخی مواقع با وجود آن که روابط سیاسی و رسمی دو کشور قطع می شود ممکن است منافع مشترکی همچنان میان دو کشور وجود داشته باشد که باز نگه داشتن حداقل مجاری دیپلماتیک را ضروری می کند و مطابق توافقی که میان دو کشور مذکور صورت گیرد ساز و کار حفاظت از منافع هر یک از کشورها توسط کشوری ثالث مورد استفاده قرار می گیرد که در مورد ایران و عربستان به همین شکل عمل شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: ایران برای گسترش توریسم در کشور اقدام به اتخاذ تصمیماتی کرده که بر اساس آن به همه اتباع کشورهای جهان به استثنای 9 کشور از جمله ایالات متحده و انگلستان در مبادی فرودگاهی خود روادید اعطا می کند.

کلید واژه ها: دولت سوئیس حافظ منافع منافع ایران


نظر شما :