اعتراف به نزدیکی بیشتر صهیونیست‌ها با آل‌سعود

۲۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۳ کد : ۱۹۵۶۴۷۳ سرخط اخبار

«موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با چند تن از مقامات کشورهای عربی از جمله رژیم سعودی در حاشیه کنفرانس امنیتی در شهر مونیخ آلمان در پشت درهای بسته و یا آشکارا دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد، رسانه های صهیونیستی با تاکید به این که رژیم های سعودی و اسرائیل بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شده اند، اعلام کردند که یعلون و « ترکی الفیصل» رئیس سابق دستگاه امنیتی سعودی در کنفرانس امنیتی در شهر مونیخ با یکدیگر دست دادند و خوش و بش کردند.

رسانه های صهیونیستی افزودند که دست دادن یعلون و ترکی الفیصل در پایان سخنرانی وزیر جنگ اسرائیل در جلسه ای پیرامون موضوع خاورمیانه در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ صورت گرفت.
یعلون در این سخنرانی خود از روابط بین اسرائیل و سعودی و دیگر کشورهای عربی سخن گفت که هنوز به یک روابط رسمی دیپلماتیک تبدیل نشده است.

وی افزود: اسرائیل به دنبال کانال ها برای گفت وگو با کشورهای عربی سنی همسایه است و من از مصر و اردن فقط سخن نمی گویم، بلکه منظورم کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و کشورهای شمال آفریقا است اما متاسفانه از نمایندگان این کشورها الان کسی اینجا نیست تا این سخن مرا بشنوند.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین به منافع مشترک این رژیم ، آمریکا و اروپا با با برخی از کشورها که آنها را « نظام های سنی» خواند، اشاره کرد و گفت که در راس این منافع « دشمنی با ایران» است.

یعلون گفت: برخی کشورهای عربی که به طور آشکار با ما دست نمی دهند اما ما آنها را در نشست هائی در اتاق های دربسته ملاقات می کنیم.

پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی « یدیعوت آحرونوت» نوشت»:هنگام سخنرانی « ریاض حجاب» نخست وزیر سابق سوریه و از سردسته های مخالفان امروز سوری در کنفرانس امنیتی مونیخ، وزیر جنگ اسرائیل در صفوف اول شرکت کنندگان حضور یافت.

کلید واژه ها: مونیخ کنفرانس امنیتی


نظر شما :