صادق خرازی: نفوذ جدی است

۲۱ دی ۱۳۹۴ | ۱۶:۴۹ کد : ۱۹۵۵۴۹۰ سرخط اخبار

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: ذهن فتنه به دور مسئولان و حاکمان باید به گونه ای باشد که فرق بین نفوذ و ارتباطات سازنده را تشخیص دهند.

صادق خرازی در گفتگوی با صدا و سیما در پاسخ به این سؤال که آیا موضوع نفوذ را قبول دارید؟ افزود: مگر می شود کسی جهان بینی داشته باشد، دنیای امروز را بشناسد، اهل مطالعه و فکر نیز باشد اما نفوذ را قبول نداشته باشد؟!

وی در ادامه افزود: مگر ما می توانیم این همه نهادهای فکری، اتاق های فکر و مراکز تولید فکر دنیا را که برای نفوذ تشکیل شده اند، نادیده بگیریم؟ انقلاب های مخملین چگونه شکل گرفتند؟ چگونه افراد خودساخته مختلف در همین دوران معاصر و در کشورهای مجاورمان تراشیده و روی کار آمدند؟ مگر می شود ما نفوذ را جدی تلقی نکنیم؟!

سفیر اسبق ایران در فرانسه تأکید کرد: به همان اندازه ای که باید در مناسبت های خارجی خودمان هوشمند باشیم، اعتماد سازی کنیم و دیوار بی اعتمادی را فرو بریزیم به همان مقدار نیز باید دقت کنیم و هوشیار و بیدار باشیم تا از دریچه ها و روزنه ها در ما نفوذ نکنند که گهگاه نیز انجام گرفته است.

خرازی با بیان اینکه پرستوها و کبوترهای خود را در لوای برخی نفوذی ها به داخل کشور گسیل داشته اند گفت: نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در پی نفوذ هستند لذا نفوذ یک امر جدی، حقیقی واقعی است.

وی با اشاره به تلاش های نهادهای امنیتی- اطلاعاتی بیگانه برای عملیاتی کردن پروژه نفوذ در کشور گفت: آنها با پیوند عناصر داخلی و خارجی سعی دارند در نهادهای دانشگاهی، تولید فکر، تحقیقاتی و تصمیم ساز ما نفوذ کنند و در این مسیر مهره ها را به مانند شطرنج و از درون آن طراحی و بهره برداری می کنند.


نظر شما :