امرای داعش درحال ترک موصل هستند

۱۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۱۱ کد : ۱۹۵۵۴۰۷ سرخط اخبار

براساس گزارش های دریافتی 18 تن از امراء و فرماندهان داعش در استان نینوا به دنبال شکست های اخیر درحال ترک موصل به سمت مناطق غربی هستند و اوضاع شهر موصل مرکز نینوا نیز آشفته گزارش شده است، بطوری که در انتقام جویی از هلاکت یک زن داعشی، 32 منزل مسکونی را منهدم کرد.

به گزار ایرنا، سعید مموزینی، مسئول بخش رسانه ای شاخه 14حزب دمکرات کردستان عراق در موصل در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اربیل، به تشریح آخرین وضعیت شهر موصل و داعش پرداخت.
وی با اشاره به شکست های اخیر داعش در مواجه با نیروهای مردمی، از فرار شماری از امرای داعش در موصل خبر داد و گفت: 18 امیر داعش موصل را به مقصد بعاج در غرب موصل ترک و از منطقه فرار کرده اند.

وی افزود: داعش همچنین تمام دانشکده های دانشگاه موصل را تعطیل کرده است.

این مقام کرد عراقی همچنین با اشاره به افزایش حملات مردمی به نیروهای این گروه تروریستی در داخل موصل گفت: دیروز چهارشنبه در جریان تیراندازی به یکی از مراکز نظامی زنان داعش معروف به 'خنساء' در غرب موصل، یکی از زنان وابسته به داعش به هلاکت رسید.

سعید مموزینی افزود: داعش نیز در اقدامی انتقام جویانه از مردم و ترساندن آنان منازل مسکونی 23 شهروند را در جنوب موصل به اتهام عدم همکاری با داعش منفجر کرد.
مموزینی تصریح کرد: پیروزی های اخیر ارتش و مردم عراق در الانبار باعث رعب و وحشت فزاینده در میان نیروهای گروه تروریستی و تکفیری داعش شده است.

کارشناسان نظامی و امنیتی اعتقاد دارند که با آزادی شهر الرمادی، گروه تروریستی داعش به شدت تحت فشار قرار گرفته است و در مقابل ارتش عراق با پیروزی های اخیر توانسته است روحیه خود را بازسازی کند و بر شدت حملات خود به مواضع داعش در عمق صحرای الانبار بیفزاید.

گزارش های دریافتی از منابع محلی در استان نینوا نیز حاکی است: وضعیت داعش در استان نینوا به مرکزیت موصل ثبات ماه های گذشته را ندارد.

حملات مردمی و پراکنده به مواضع و مقرهای داعش در داخل موصل افزایش یافته و مردم نیز به دنبال اعلام اخباری مبنی بر آغاز قریب الوقوع عملیات آزادسازی موصل، از همکاری با این گروه سر باز می زنند.

کلید واژه ها: نینوا


نظر شما :