نتانیاهو در اندیشه برگزاری انتخابات زودهنگام در حزب لیکود

۳۰ آذر ۱۳۹۴ | ۰۱:۳۰ کد : ۱۹۵۴۹۲۱ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد تا انتخابات حزب لیکود را جلو انداخته و ظرف دو ماه آتی برگزار کند. با این حال وزرای ارشد حزب حاکم سخنانی مبنی بر اینکه نتانیاهو در این باره با آنها صحبت کرده، رد می کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از یدیعوت آحارونوت، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت است که وی تنها در حال بررسی احتمال برگزاری زودهنگام انتخابات حزبی است.

اندکی پس از انتشار این خبر، رئیس دبیرخانه حزب لیکو گفت: بر خلاف شایعات، انتخابات برای تعیین رهبری لیکود زودتر از موعد برگزار نمی شود و براساس قوانین حزب شش ماه پیش از انتخابات آتی برگزار می شود. دولت لیکود به رهبری نتانیاهو در میانه کمپین ضد تروریسم است و با چالش های امنیتی، دیپلماتیک و اقتصادی روبروست. این زمان مناسبی برای تحرکات سیاسی که شرایط را سخت تر و بی ثباتی سیاسی در اسرائیل را تشدید کند، نیست.

اگر این تصمیم عملی شود، این چهارمین بار خواهد بود که نتانیاهو انتخابات حزبی را زودتر برگزار می کند. افراد نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی می گویند که تعجیل در برگزاری انتخابات به نفع نتانیاهو است چرا که بودجه برای تثبیت حزب حاکم تصویب شده است. به گفته یکی از مشاوران نتانیاهو، وی نه تنها برای برگزاری انتخابات زودهنگام سراسری بلکه برای هر احتمال دیگری آماده است.

پس از انتخابات 2007 و 2011 نتانیاهو خواستار برگزاری انتخابات حزبی زودهنگام شد. جلو افتادن انتخابات موجب می شود تا تلاش های رقبای بالقوه برای تصدی پست نخست وزیر رژیم صهیونیستی خنثی شود و در مقابل به تحکیم جایگاه نتانیاهو به عنوان نامزد پیشرو می انجامد.

کلید واژه ها: نخست وزیر رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی


نظر شما :