معاون دوما: مقابله ایران با تحریم‌ها، الگوی روسیه

۲۸ آذر ۱۳۹۴ | ۲۱:۲۴ کد : ۱۹۵۴۸۶۶ سرخط اخبار

«نیکلای لویچف» معاون دومای روسیه با اشاره به موفقیت های ایران در شرایط تحریم، گفت: مقابله ایران با تحریم های غرب، الگویی برای روسیه است تا به این گونه با تحریم ها مبارزه کند.

به گزارش ایرنا به نقل بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه، « غلامعلی حدادعادل» نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران روزجمعه با معاون دومای روسیه دیدار کرد و دو طرف در خصوص همکاری های پارلمانی ایران و روسیه و توسعه مناسبات دوجانبه گفت و گو و مذاکره کردند.

لویچف با اشاره به علاقه مندی کشورش برای گسترش روابط پارلمانی با ایران اظهار داشت: در این خصوص ملاقات های زیادی انجام داده ایم و مجددا بر دعوت «سرگئی ناریشکین» برای سفر «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی ایران به مسکو تاکید می کنیم.

معاون دومای روسیه با اشاره به سفر رییس جمهوری روسیه به تهران و اهمیت آن برای روابط دو کشور گفت: سفر ولادیمیر پوتین به تهران و ملاقات وی با رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهور تحرک مضاعفی را در روابط مسکو و تهران ایجاد کرده است.

وی افزود: در پارلمان روسیه نسبت به گسترش روابط با ایران هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی حسن نیت وجود دارد و این موضوع پی گیری می گردد.

معاون دوما با اشاره به موفقیت ایران در مقابله با تحریم های غرب گفت: در پارلمان روسیه برای مقابله با تحریم، ایران را مثال می زنیم که چگونه تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده اید و ما هم تلاش می کنیم که همانند شما تولیدات داخلی را جایگزین واردات کنیم.

وی با ابراز علاقمندی کشورش برای واردات کالا و محصولات کشاورزی از ایران اظهار داشت: در دومای روسیه و فراکسیون حزب «روسیه عادل» (لویچف در ان عضویت دارد) از توسعه روابط با ایران در تمام زمینه ها حمایت می کنیم و معتقدیم که علیرغم وجود مشکلات ، می بایستی تلاش کنیم تا آنها را از سر راه برداریم.

« غلامعلی حدادعادل» نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز در این دیدار اظهار داشت: بی شک توسعه روابط بر مبنای اراده رهبران دو کشور و اعتماد متقابل شکل گرفته است.

وی افزود: هر چقدر اتحاد میان دو کشور قوی باشد برنامه های دراز مدت آمریکا کاری از پیش نخواهد برد و اقدامات آنها برای تضعیف دو کشور نقش بر آب خواهد شد.

حدادعادل ادامه داد: سفر رییس جمهوری روسیه به ایران و ملاقات ایشان با رهبر معظم انقلاب برای جهان و منطقه دارای پیام مهمی بود و به نظر می رسد روسیه به تدریح و به سرعت جایگاه خود را بعنوان یک قدرت بزرگ در جهان نشان می دهد. وی گفت: روسیه امروز نشان داده که دوستان خود را با اراده و شناخت خود انتخاب می کند نه با توصیه و اشاره دیگران.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همکاری دو کشور در مساله سوریه در چند ماه اخیر آثار مثبت خودش را نشان داده و این همکاری ها می تواند به رفع درد و رنج مردم سوریه و ریشه کن شدن تروریسم و افزایش اعتبار بین المللی روسیه منجر شود.

وی افزود: در شرایط حاضر مقامهای دو کشور می تواند با گسترش همکاری ها بویژه همکاری های اقتصادی، روابط دوجانبه را مستحکم تر کند.

حداد عادل تاکید کرد: روسیه می تواند بسیاری از نیازهای ایران را در رابطه با کالاهای صنعتی و همچنین در امور علمی و دانشگاهی و بویژه هسته ای برطرف کند و ایران نیز می تواند بسیاری از نیازهای روسیه در زمینه واردات که درحال حاضر با مشکل مواجه شده است را رفع نماید.

وی گفت: ایران می تواند به روسیه در اتخاذ تصمیمات مهم کمک کند و نمونه موفق آن همکاری دو کشور در سوریه و عراق است.

کلید واژه ها: دومای دومای روسیه


نظر شما :