ایران درباره انتخابات لبنان دخالت نکرده و نمی‌کند

۲۰ آذر ۱۳۹۴ | ۰۲:۱۰ کد : ۱۹۵۴۶۱۹ سرخط اخبار

روزنامه "السفیر" لبنان چند روز پیش، از دیداری بین وزاری خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در حاشیه اجلاس دوم وین درباره سوریه خبر داد. بر اساس این خبر دو طرف بر لزوم گفت وگو برای حل و فصل مشکلات و برطرف ساختن اختلافات تاکید کرده اند.

به گزارش ایسنا، پس از انتشار این خبر در لبنان، برخی گمانه زنی ها تا این حد پیش رفت که احتمالا در خصوص ریاست جمهوری لبنان و حل مشکلات سیاسی آن و حتی برخی جزئیات نیز گفت وگوهایی صورت گرفته است. اما این موضوع از سوی مقامات ایرانی رد می شود و تاکید دارند که ایران نه با سعودی و نه با هیچ یک از طرف های منطقه ای و بین المللی در خصوص هیچ یک از کاندیداهای لبنانی برای ریاست جمهوری گفت وگویی نداشته اند.

یک مقام وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در همین رابطه گفت: مواضع ایران در قبال سوریه و لبنان کاملا شفاف و روشن است، ایران خواستار تعیین سرنوشت سیاسی به دست مردم در سوریه است و موضوع انتخاب رییس جمهور لبنان نیز یک موضوع لبنانی است و ایران در این باره هیچ دخالتی نکرده و نمی کند و معتقد است این امر توسط لبنانی ها و بدون هرگونه دخالت خارجی باید انجام شود.

وی در خصوص برخی گمانه زنی ها در همین رابطه گفت: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمد جواد ظریف در گفت وگو با وزیر خارجه عربستان سعودی در وین در حاشیه مذاکرات در خصوص سوریه درباره جزئیات و چگونگی انتخابات ریاست جمهوری یا کاندیدای خاصی هیچ گفت وگویی و مذاکره ای انجام نداده است. 


نظر شما :