مهمترین رویدادهای سال 2015 از نگاه توییتر

۱۸ آذر ۱۳۹۴ | ۰۲:۰۳ کد : ۱۹۵۴۵۵۳ سرخط اخبار
همانند هر سال، سال 2015 نیز که اکنون رو به پایان است، دربردارنده اتفاقات بزرگ خوب و بد در نوع خود در سراسر جهان بوده و آنچه بیش از همه منجر به اطلاع رسانی در مورد این اتفاقات بوده، بدون هیچ شکی هشتگ های توییتر بوده اند. نگاهی به این اتفاقات از دریچه دید توییتر می تواند بازخوانی سریعی از مهمترین رویدادهای سال 2015 به دست دهد.

به گزارش «آی تابناک» توییتر روز گذشته از هشتگ #YearOnTwitter رونمایی کرد که در واقع جایی برای بازخوانی بیشترین Retweet های سال میلادی 2015 است؛ جایی برای نگاه به محبوب ترین و پرمخاطب ترین اتفاقات و پویش های سال 2015 و اینها از مهمترین و به یادماندنی ترین اتفاقات 2015 هستند.

مهمترین رویدادهای سال 2015 از نگاه توییتر

حملات تروریستی پاریس - #ParisAttacks: زمانی که حملات سهمناک تروریستی در ماه نوامبر در پاریس رخ داد، هشتگ #PrayForParis در توییتر به شکل جهانی مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت تا با شهروندان فرانسوی همدردی داشته باشند. همچنین ده ماه قبل از آن در زمان حملات به دفتر مجله شارلی عبدو، هشتگ های مربوط به این واقعه نیز به سرعت در توییتر و در مقیاس جهانی مورد توجه قرار گرفت.

جنبش سیاهان آمریکا - #BlackLivesMatter: وقایع دردناک مربوط به سیاهان در شهرهای بالتیمور، فرگوسن و چارلستون ایالات متحده منجر به آن شد که هشتگ #BlackLivesMatter برای 9 میلیون بار در سال 2015 در توییتر استفاده شود. این هشتگ هنوز هم به عنوان کلید واژه ای برای بحث در مورد حقوق سیاهان و آثار و پیامد این وقایع مورد استفاده است.

قانونی شدن ازدواج همجنس گرایان - #MarriageEquality: از سوی دیگر موضوع قانونی شدن ازدواج همجنس گرایان به شکل ویژه در ایالات متحده و ایرلند، به شدت در توییتر مورد توجه قرار گرفت. هشتگ #MomeToVote برای ایرلندی هایی که زمانی از کشور خود عزیمت کرده بودند، مورد استفاده قرار گرفت و #LoveWins نیز از زمانی که دیوان عالی ایالات متحده رأی به قانونی شدن ازدواج همجنس گرایان داد، در توییتر رواج پیدا کرد؛ موضوعی که البته با هشتگ ها دیگر با انتقادات شدیدی نیز از سوی بسیاری از کاربران همراه بود.

مهمترین رویدادهای سال 2015 از نگاه توییتر

موضوع آوارگان - #RefugeesWelcome: همچنین از مهمترین رویداد های سال 2015 نیز مربوط به پناهجویانی بود که از خاورمیانه – به ویژه سوریه – و آفریقا به امید زندگی بهتر روانه اروپا شدند. این امر منجر به آن شد که فعالان حقوق بشر با استفاده از هشتگ #RefugeesWelcome افکار عمومی جهانی را متوجه این امر کنند.

مهمترین رویدادهای سال 2015 از نگاه توییتر

جام جهانی فوتبال زنان - #FIFAWWC: همچنین مانند هر سال یک رویداد ورزشی جای خود را در میان مهمترین رویداد های سال 2015 باز کرده است. جام جهانی زنان که تابستان 2015 در کانادا برگزار شد، یک گفت وگوی جهانی را در توییتر شکل داد و مجموعا توییت های مربوط به این رویداد ورزشی 9 میلیارد بار در توییتر از ششم ژوئن تا 5 جولای دیده شدند. همین امر منجر به جای گرفتن این رویداد در بین مهمترین رویداد های سال 2015 شد.

مهمترین رویدادهای سال 2015 از نگاه توییتر

عکاسی نمای نزدیک از پلوتون - #PlutoFlyby: سال 2006 که تلسکوپ New Horizon ناسا زمین را به مقصد پلوتون ترک کرد، هنوز از توییتر خبری نبود؛ اما در 14 جولای 2015 عبور این تلسکوپ از نزدیکی پلوتون و ارسال عکس هایی با وضوح بسیار بالا و نزدیک از این سیاره دور، منجر به آن شد که تنها در همین روز بیش از یک میلیون بار تصویر ارسال شده از این ماهواره جستجوگر در توییتر منتشر شود.

مهمترین رویدادهای سال 2015 از نگاه توییتر

ماجرای رنگ لباس - #TheDress: یکی از جالب ترین و سرگرم کننده ترین ماجراهای سال 2015 مربوط به تصویری از یک لباس بود که کاربران مختلف آن را در نور متفاوت به رنگ متفاوت میدیدند و منجر به توجه میلیون ها نفر در سراسر دنیا به این موضوع شد و بحث های فراوانی را در مورد علم بینایی و جزئیات عملکرد مغز و چشم انسان شروع کرد. سیاه یا آبی، سفید یا طلایی این لباس در روزهای 26 و 27 فوریه بیش از 4.4 میلیون توییتر را مستقیم به خود اختصاص داد.

البته مهمترین رویدادهای سال 2015 در توییتر محدود به این موارد نبوده اند و باید به همه آنها موضوعات محلی نظیر انتخابات ها و مانند آن را نیز اضافه کرد؛ اما این ها مواردی بودند که بیشترین توجهات را در میان افکار عمومی و در شبکه اجتماعی توییتر به خود اختصاص دادند.

کلید واژه ها: توییتر هشتگ


( ۱ )

نظر شما :