یهودی‌ها مرا نمی‌خواهند چون به پول آن‌ها نیازی ندارم

۱۵ آذر ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۳ کد : ۱۹۵۴۴۸۴ سرخط اخبار

نامزد جنجالی جمهوری خواهان آمریکا با بیان اینکه یهودیان این کشور می خواهند سیاستمداران را تحت کنترل خود داشته باشند، گفت از آنجا که به پول این افراد نیازی ندارد، آن ها از او حمایت نمی کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که به اتخاذ مواضع جنجالی معروف است، در تازه ترین موضع گیری اش به شدت از یهودیان آمریکا به دلیل تلاش بر اثرگذاری بر روند انتخابات در این کشور انتقاد کرد.

این میلیاردر آمریکایی که روز پنج شنبه در جمع گروهی از سرمایه داران یهودی صحبت می کرد، پس از زیر سوال بردن تعهد اسرائیل به راهکار موسوم به دو دولتی، از سوی حضار هو شد.

وی در واکنش به این اقدام، تلویحا گفت که یهودیان آمریکا تلاش می کنند فردی دست نشانده به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا انتخاب شود.

ترامپ گفت: «با وجود آنکه می دانید که من بهترین چیزی هستم که می تواند برای اسرائیل اتفاق بیافتد، شما از من حمایت نخواهید کرد. می دانم چرا از من حمایت نمی کنید، به این دلیل که من پول شما را نمی خواهم. شما می خواهید سیاستمدارانتان را کنترل کنید.»

این اظهارات واکنش های تند اسرائیلی ها و یهودیان آمریکا را در پی داشته است. «مارکو روبیو» دیگر نامزد جمهوری خواهان که در این نشست سخنرانی کرد، در واکنش به ترامپ گفت: «بعضی افراد در حزب ما، امروز تعهد اسرائیل به صلح را زیر سوال بردند. برخی افراد در حزب ما، خواستار فداکاری بیشتر از سوی اسرائیلی ها شده اند. آن ها کاملا اشتباه می کنند و ارتباط مستحکم بین اسرائیل و آمریکا را درک نمی کنند.»

ترامپ پیش از این در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس هم تعهد اسرائیل به پایان دادن به بحران را زیر سوال برده و گفته بود اگر رئیس جمهور شود، ظرف 6 ماه متوجه خواهد شد که آیا صلح امکان پذیر است یا نه.

این موضع گیری ترامپ در حالی انجام شده که وی پیش از این بارها خود را حامی تمام و کمال تل آویو خوانده و از آنچه تضعیف اسرائیل توسط باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خوانده، انتقاد کرده است.

ترامپ در نظرسنجی ها پیشتار رقابت های درون حزبی جمهوری خواهان است.


نظر شما :