سفارت ایران در بحرین ادعاهای سفیر انگلیس را رد کرد

۰۱ آذر ۱۳۹۴ | ۰۰:۱۱ کد : ۱۹۵۳۹۷۳ سرخط اخبار

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بحرین ادعاهای سفیر انگلیس در منامه مبنی بر دخالت تهران در امور داخلی کشورهای همسایه را رد کرد.

به گزارش فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بحرین ضمن رد ادعاهای «سایمون مارتن» سفیر بریتانیا در منامه، اعلام کرد: بریتانیا آخرین کشوری است که حق سخن گفتن درباره دخالت در امور کشورها را دارد.

به گزارش خبرگزاری «البحرین الیوم»، سفارت ایران در بحرین امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای ادعاهای اخیر مارتن در گفت وگو با خبرنگاران مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی کشورهای همسایه اش را رد کرد و افزود: سفیر بریتانیا به عنوان نماینده یک کشور سابقه دار در زمینه دخالت های گسترده در منطقه از جمله بحرین، در جایگاهی نیست که درباره دخالت کشورهای دیگر سخن بگوید.

سفارت ایران در بحرین تاکید کرد که تهران به ضرورت حفظ آرامش و امنیت در منطقه ایمان دارد و همواره با مسئولیت در قبال تحولات منطقه رفتار می کند.. تهران با هر گونه دخالت خارجی در امور (داخلی) کشورها مخالف بوده و بر لزوم حل بحران ها و چالش ها از طریق گفت وگوهای داخلی و سازنده تاکید می کند.

سفیر بریتانیا در بحرین تقریبا 10 روز گذشته مدعی شده بود که ایران در امور داخلی کشورهای همسایه دخالت می کند.

نظام بحرین از زمان آغاز موج جدید انقلاب فراگیر مردمی علیه خانواده حاکم در تاریخ 14 فوریه 2011 تا کنون از هیچ تلاشی برای سرکوب انقلاب مردمی دریغ نکرده و علاوه بر از کار بیکار کردن انقلابیون، صدها تن از معترضان را زندانی و ده ها تن دیگر را به کام مرگ کشانده است. هم اکنون ده ها تن از رهبران انقلاب بحرین در زندان های آل خلیفه به سر می برند ولی منامه به جای گوش دادن به خواسته های معترضان، ایران را به تحریک مخالفان داخلی اش متهم می کند.

مردم بحرین برای تحقق اهدافشان با برپایی تظاهرات گسترده و مسالمت آمیز ثابت کردند که تا تحقق دموکراسی به اعتراض های خود ادامه می دهند.

کلید واژه ها: بحرین بریتانیا ایران در بحرین


نظر شما :