کری: در نیویورک با ظریف دیدار خواهم کرد

۳۰ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۸ کد : ۱۹۵۲۱۵۵ سرخط اخبار

«فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امورخارجه آلمان و «جان کری» همتای آمریکایی اش با اشاره بر اهمیت توافقنامه هسته ای ایران و گروه 1+5 بر نقش کلیدی ایران در تلاش های دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری ها در سوریه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، اشتاین مایر روز یکشنبه در کنفرانس خبری مشترک با کری از 14 ژوئیه(روز امضای توافقنامه) به عنوان لحظه ای تاریخی یاد و ابراز امیدواری کرد که این لحظه تاریخی به نقطه عطف جدیدی در رابطه با چشم اندازهای نو برای خاورمیانه منتهی شود.

وی از همه طرف های این توافقنامه خواست تا به تعهدات خود در چارچوب توافقنامه وین عمل کنند.
کری نیز از توافقنامه هسته ای ایران به عنوان توافقنامه ای بسیار مهم یاد کرد و گفت، این توافقنامه نتیجه تلاش عالی چندجانبه است و نتایج آن برای جهان بسیار حایز اهمیت است.

کری افزود: اکنون ما مترصد اجرای این توافقنامه هستیم. این(اجرا)، مهم و حیاتی است و هیچ کس نمی تواند منصرف شود و بگوید کار تمام شده است. کار تمام نشده ، کار تازه شروع شده است.
وزیران امورخارجه آلمان و آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین بر نقش کلیدی ایران در تلاش های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه تاکید کردند.

اشتاین مایر تصریح کرد، قدرت های منطقه ای مانند ایران، ترکیه و عربستان، کارکردی اساسی و مهم در زمینه حل و فصل درگیری سوریه ایفا می کنند.

اشتاین مایر و کری همچنین از انجام مذاکرات دیپلماتیک درباره سوریه با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبر دادند.


نظر شما :