دستور آمریکا به کردها برای حمله نکردن به داعش

۲۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۲ کد : ۱۹۵۲۱۲۷ سرخط اخبار

آژانس خبری سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق، از دستور آمریکایی ها به یک گروه کرد مبنی بر اجتناب از حمله به داعش خبر داد و اعلام کرد که آمریکایی ها از این گروه تروریستی و تکفیری حمایت می کنند.

به گزارش ایرنا، این آژانس خبری کردی در خبر خود به نقل از یک مقام امنیتی فاش ساخت که آمریکایی ها به عنوان رهبر ائتلاف ضد تروریسم به تازگی به یکی از گروه های کردی دستور داده اند علیه نیروهای تروریستی و تکفیری داعش در دروازه بعاج وارد عمل نشوند.
دروازه بعاج در مرز عراق با سوریه قرار دارد و مهمترین راه ارتباطی داعش در موصل با استان الرقه در سوریه است.

آمریکایی ها همچنین تاکید کرده اند که گروه های کرد حق ندارند این مسیر تردد را ببندند و علیه داعش وارد عمل شوند.

به اعتقاد کارشناسان سیاسی، آمریکایی ها قصد دارند با جلوگیری از قطع راه ارتباطی گروه تروریستی و تکفیری داعش در سوریه و عراق، امکان ادامه حیات را برای این تروریست ها فراهم کنند.
از نظر نظامی در صورتی که راه های ارتباطی داعش میان سوریه و عراق بسته شود، این گروه با عملیات نظامی سنگین ارتش های سوریه و عراق بطور کامل منهدم خواهد شد. این درحالی است که آمریکایی ها از اواسط بهار امسال در ادامه عملیات بر ضد داعش در استان الانبار عراق نیز کارشکنی کردند و اکنون چند ماهی است که میدان های نبرد در الانبار با رکود مواجه شده است.

نیروهای عراقی شامل نیروهای مردمی و امنیتی این کشور با شروع عملیات آزادسازی الانبار در بهار امسال، به سرعت خود را به اطراف شهرهای فلوجه و الرمادی رسانده و این دو شهر را از محورهای مختلف به محاصره درآوردند.

آمریکایی ها در طول یک سال گذشته از سوی نیروهای عراقی همواره متهم به حمایت از داعش در صحنه های عملیات نظامی بوده اند.

پرتاب محموله های تجهیزاتی و سلاح برای داعش در استان های صلاح الدین، دیالی و کرکوک در زمستان سال گذشته، یک جنجال سیاسی در عراق برپا کرد.

بسیاری از گروه های عراقی از جمله اعضای کمیسیون دفاع و امنیت عراق در آن هنگام اعلام کردند مستنداتی در اختیار دارند و حتی برخی شبکه های تلویزیونی عراق نیز محموله کمک هایی را که نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) در یک نبرد نزدیک با داعش در فرودگاه الضلوعیه در صلاح الدین به غنیمت گرفته بودند، به نمایش گذاشتند.

آمریکایی ها همچنین بارها در حمایت عملی از داعش، نیروهای عراقی را بمباران کرده و سپس مدعی شدند که اشتباه رخ داده است.


نظر شما :