اسد: ایران به سوریه کمک نظامی ارسال می‌کند

۲۶ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۶ کد : ۱۹۵۲۰۵۴ سرخط اخبار
رئیس جمهور سوریه ضمن تایید همکاری های نظامی و فنی با تهران، ادعاهای مربوط به حضور نیروهای ایرانی در کشورش را رد کرده است.
 
به گزارش پرس تی وی بشار اسد در مصاحبه با رسانه های روسیه گفت تعبیر رسانه های غربی از پشتیبانی نظامی، حضور یگان های ایران در سوریه است، اما «این مساله صحیح نیست. تهران جنگ افزار در اختیار ما قرار می دهد.»
 
رئیس جمهور سوریه ادامه داد: «آنچه طبیعتا در حال وقوع است، تبادل کارشناس های نظامی بین سوریه و ایران است و این در حالیست که این تبادل همواره صورت می‎گرفته است. قطعا چنین همکاری دوجانبه ای در زمان جنگ بیشتر می شود.»
 
اسد تاکید کرد: «کمک تهران، عامل اصلی در پشتیبانی از قدرت سوریه در این جنگ دشوار و وحشیانه بوده است.»
 
وی همچنین خواستار اتحاد دولت، نیروهای سیاسی و حتی یگان های مسلح معارض دولت برای مبارزه با تروریسم شد.
 
بشار اسد گفت: «نیروهای سیاسی، دولت یا یگان های مسلح غیرقانونی که علیه دولت می جنگیدند باید برای مبارزه با تروریسم متحد شوند. این اتفاق در گذشته رخ داد و برخی گروه هایی که پیشتر با دولت در جنگ بودند، هم اکنون در کنار ما با تروریسم می جنگند.»
 
وی افزود: «پیشتر گام هایی برای تحقق این مساله برداشته شده است ولی امروز می خواهم تمامی نیروها را به اتحاد در مبارزه با تروریسم دعوت کنم زیرا مسیر دستیابی به اهداف سیاسی تعیین شده توسط مردم سوریه همین است؛ از طریق گفتگو و فرایند سیاسی.»
 
سوریه از ماه مارس 2011 صحنه ناآرامی های مرگبار است که به کشته شدن بیش از 250 هزار نفر منجر شده است.

نظر شما :