مشاور اوباما:به‌رغم‌مخالفت‌ها توافق را اجرا می‌کنیم

۲۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۸ کد : ۱۹۵۲۰۴۰ سرخط اخبار

کالین کال، مشاور امنیت ملی جوزف بایدن معاون رییس جمهوری ایالات متحده و از مشاوران ارشد باراک اوباما در امور خاور میانه و ایران گفت: مخالفان ما هر آنچه را از دستشان بر می آید، انجام خواهند داد که رییس جمهوری و توافق هسته ای را تخریب کنند.

به گزارش ایرنا، وی در گفت و گوی با رسانه های امریکا افزود: توافق هسته ای 23 تیر ماه با ایران موضوعی بحث برانگیز بوده است.

کال با اشاره به بحث های کنگره آمریکا درباره توافق با ایران تاکید کرد: با این حال ما به پیش خواهیم رفت و توافق را به اجرا خواهیم گذاشت.
او اظهارکرد: اگر ایران به تعهدات خودش در این توافق پایبند باشد، ما نیز به تعهدات خودمان پایبند خواهیم بود.

گفت وگوها درباره توافق هسته ای ایران از روز سه شنبه در مجلس سنای آمریکا آغاز شد و تا رای گیری تازه در مورد توافق هسته ای با ایران، ادامه دارد.

'میچ مک کانل' رهبر اکثریت سنا، می خواهد کفایت مذاکرات درباره توافق هسته ای ایران را بار دیگر در مجلس سنای آمریکا به رأی بگذارد و نمایندگان جمهوری خواه در سنا از چند ساعت گذشته، برای متقاعد کردن نمایندگان تلاش می کنند.

در صورتی که دستکم 60 سناتور به کفایت مذاکرات رأی مثبت بدهند، سنای آمریکا موضوع رد توافق هسته ای ایران را به رأی خواهد گذاشت.

این در حالی است که کفایت مذاکرات درباره توافق هسته ای ایران، پنجشنبه گذشته نیز در سنای آمریکا به رأی گذاشته شد که نتوانست حدنصاب لازم را کسب کند.

براساس مصوبه کنگره آمریکا، مجلس نمایندگان و سنا تا روز 17 سپتامبر(26 شهریورماه) فرصت دارند که به این توافق رأی مثبت یا منفی دهند.

کلید واژه ها: توافق هسته ای ایران سنای آمریکا


نظر شما :