ادعای یک نماینده درباره توافق محرمانه ایران و آمریکا

۱۸ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۲:۵۸ کد : ۱۹۵۱۸۱۸ سرخط اخبار

 عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: طبق آنچه آقای صالحی و شمخانی در پاسخ به سؤالات ما اذعان کرده اند، ۲ متن دیگر از سوی تیم مذاکره کننده هسته ای با طرف مقابل مورد توافق قرار گرفته است.

حجت الاسلام سیدمحمود نبویان عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در گفت وگو با تسنیم، گفت: آنچه مورد بحث و توافق بین ایران و طرف غربی شده، 4 متن است که ما تنها 2 متن آن را در اختیار داریم و 2 متن دیگر که برای آمریکایی ها و آژانس محرمانه است، در دسترس نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام نیست.

وی گفت: متن اول برجام و متن دوم قطعنامه است که هر 2 در اختیار ما قرار دارد، اما طبق آنچه آقای صالحی و آقای شمخانی تائید کردند، پای 2 متن و سند دیگر نیز در میان است که ما از محتوای آن اطلاعی نداریم. متن اول درباره برنامه درازمدت و غنی سازی و تحقیق و توسعه ایران و متن دوم نقشه راهی است که طرف مقابل آن آژانس است.

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام تاکید کرد: ما باید از محتوای اصلی این 2 متن دیگر که توسط برخی مسئولان توصیف شده مطلع شویم، ضمن اینکه قرار است ایران تعهدات لازم را نسبت به متن دوم نیز انجام دهد که باید همه چیز در این باره روشن شود.

کلید واژه ها: کمیسیون ویژه بررسی برجام بررسی برجام


نظر شما :