نامه ابراهیم یزدی به نمایندگان کنگره آمریکا

۱۲ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۸:۲۹ کد : ۱۹۵۱۶۰۶ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: دکتر ابراهیم یزدی، وزیر خارجه دولت موقت در نامه ای به سناتورها و نمایندگان کنگره آمریکا از آن ها خواست از توافق هسته ای با ایران حمایت کنند.

در این نامه آمده است: «برای ما روشن است یک کارزار بسیار قدرتمند و با حمایت مالی بسیار بالا برای بی اعتبار کردن مسیر مذاکرات هسته ای و جلوگیری از مشارکت آمریکا در این توافق بین المللی در آمریکا در جریان است. در ایران، ما این کارزار را با دقت تمام پیگیری می کنیم. به نظر بسیاری از ایرانیان آهنگ این کارزار بسیار شبیه کوبیدن بر طبل یک جنگ جدید است. پیامدهای وحشتناک تسلیم آمریکاییان به چنین شعارهایی در گذشته به تهاجم و اشغال نظامی پرهزینه و خونین، زخم های عمیقی بر وجدان جمعی مردم صلح دوست جهان، از جمله ایران بر جای گذاشته است. جهان و آمریکا هنوز هم بهای وحشتناک این خطا را می پردازند.»

یزدی با ابراز نگرانی از اینکه در این گفتگوها درباره تاثیر منفی ناراحت کننده تحریم ها بر اکثریت بزرگی از مردم ایران پرداخته نشده است، تاکید کرده «گرچه توافق هسته ای به موضوعاتی چون آزادی، دموکراسی و حقوق بشر نپرداخته است... اما شما باید بدانید محرومیت اقتصادی و بروز جنگ هرگز باعث بهبود این نوع مسائل نشده اند. بلکه فعالیت را بسیار سخت تر می کند.»

 او به نمایندگان کنگره آمریکا گفته است «از جانب بسیار از ایرانیانی که این توافق را نه ایده آل، اما گام مثبتی در راستای صلح می دانند از شما می خواهیم از این توافق حمایت کنید.»

کلید واژه ها: ابراهیم یزدی کنگره توافق هسته ای


نظر شما :