اولین واکنش حزب مالکی به اتهام سقوط موصل

۲۶ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۶ کد : ۱۹۵۱۱۰۰ سرخط اخبار
نمایندگان دولت قانون در پارلمان عراق تهدید کردند در صورت حذف نشدن نام "نوری مالکی" از گزارش موصل، استعفا خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نمایندگان ائتلاف دولت قانون از "سلیم الجبوری" رئیس پارلمان عراق خواستند نام "نوری مالکی" رئیس این ائتلاف را از گزارش موصل حذف کنند.

این گزارش به تازگی در خصوص دلایل سقوط موصل منتشر شده است.

این نمایندگان تهدید کردند در صورت حذف نشدن نام مالکی از این گزارش، استعفا خواهند کرد.

* گزارشی با اهداف سیاسی

"عواطف نعمه" از نمایندگان دولت ائتلاف قانون در همین رابطه تأکید کرد، در گزارش سقوط موصل که از طریق برخی رسانه ها فاش شده، سیاسی کاری شده است.

نعمه گفت: این گزارش فاقد ساده ترین شروط بی طرفی است و مالکی و بابکر زیباری را مسؤول اصلی فروپاشی ارتش و اشغال موصل به دست داعش توصیف کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در این گزارش این موضوع نادیده گرفته شده است که مسعود بارزانی نخستین کسی است که از سقوط موصل سود می برد و بابکر زیباری جایگزین او شده است.

نعمه تأکید کرد: مدارک و اسناد و ویدیوهای متعددی وجود دارد که ثابت می کند بارزانی به افسران و سربازانش دستور داده عقب نشینی کنند و در مقابل داعش نأیستند به این بهانه که آنان فقط در حال نبرد با ارتش هستند.

وی همچنین ابراز تعجب کرد که چرا در این گزارش به مناطق اشغال شده توسط پیشمرگه با سوء استفاده از آشوب ایجاد شده توسط داعش، پرداخته نشده است.

نعمه اظهار داشت: در این گزارش به نقش پلیس موصل در سقوط این شهر به دلیل دریافت فرمان عقب نشینی از "اثیل النجیفی" اشاره نشده است.

این نماینده از رئیس پارلمان عراق خواست اعترافات اعضای شورای استانداری نینوا در این خصوص را منتشر کند.

نعمه تأکید کرد: تظاهرات فتنه انگیزانه که از سوی شرکای فرایند سیاسی حمایت می شد، دلیل سقوط موصل است. چرا در این گزارش به شیوخ فتنه و حامیان سیاستمدار آنان که زمینه سقوط موصل را فراهم کردند اشاره ای نشده است.

 

کلید واژه ها: سقوط موصل


نظر شما :