فرار سران داعش از فلوجه به ترکیه

۳۱ تیر ۱۳۹۴ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۹۵۰۳۳۲ سرخط اخبار
رئیس شورای پشتیبانی فلوجه از فرار همه سران داعش به ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالرحمن النمراوی" اعلام کرد، پس از محاصره شهر فلوجه از سوی نیروهای عراقی همه سران ارشد داعش از این شهر گریختند.

النمراوی تأکید کرد: سرکردگان داعش از فلوجه به منطقه "عنه" در غرب رمادی گریختند و پس از آن به سوریه رفتند و از آنجا وارد خاک ترکیه شدند.

وی اظهار داشت که فلوجه اکنون کاملا محاصره است و هیچکدام از عناصر داعش نمی توانند از آن فرار کنند.

النمراوی دلیل تأخیر در آزادسازی فلوجه را وسیع بودن روستاهایی عنوان کرد که در اطراف فلوجه قرار دارد.

وی با این حال خاطرنشان کرد که فلوجه به زودی پس از پاکسازی روستاهای اطراف آن، آزاد می شود.

خبر دیگر اینکه ، در انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در مناطق شیعه نشین  الجدیده و الزعفرانیه در جنوب بغداد ۱۹ تن جان باختند و دهها نفر زخمی شدند.همزمان نیروهای عراقی موفق شدند علاوه بر پاکسازی مناطق شمالی الرمادی   دستکم 90 تن از تروریستها داعش  از جمله دو سرکرده داعش را به  هلاکت برسانند.در حمله هوایی ارتش عراق به مواضع داعش در فلوجه هم 27 تروریست به هلاکت رسیدند.

جنگنده های عراقی در حمله به مواضع داعش در منطقه «الاَزرکیه» در شمال بیجی یک کارگاه ساخت بمب را منهدم کرده و شماری از تروریستها را از پا درآوردند.

همچنین نیروهای عراقی موفق شدند مناطق «الحامضیه» و «البوعیثه» را در شمال شرق الرمادی پس از درگیری های شدید با تروریستهای داعش به تصرف درآورند. در این عملیات یکی از سرکردگان برجسته داعش در الحامضیه به هلاکت رسید.
 

کلید واژه ها: فلوجه


نظر شما :