آمریکا 3 عضو حزب‌الله را تحریم کرد

۳۱ تیر ۱۳۹۴ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۹۵۰۳۳۱ سرخط اخبار
وزارت خزانه داری آمریکا سه تن از اعضای حزب الله و یک تاجر لبنانی را به اتهام اینکه بازیگران کلیدی عملیات های نظامی حزب الله در سوریه هستند، در لیست تحریم قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه (دیروز) تحریم هایی را علیه سه تن از اعضای حزب الله و یک تاجر در لبنان تحمیل کرد.

طبق این گزارش، آمریکا این افراد را متهم کرده است که بازیگران کلیدی عملیات های نظامی حزب الله در سوریه هستند.

همزمان با اینکه آمریکا و اردن افراد مسلح را برای اعزام به سوریه تحت آموزش قرار داده اند، «ادم زوبین» معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، حزب الله را به انجام اقدامات تروریستی در سوریه متهم کرد.

این مقام آمریکایی گفت: آمریکا بشدت حزب الله را برای فعالیت های تروریستی در سراسر جهان و حمایت مداوم از کمپین بی رحمانه بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) هدف قرار می دهد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که در ماه ژوئن اقداماتی را علیه آنچه آن را «شرکت های برجسته حزب الله» خواند، صورت داده است.

بنا به گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزارت خزانه داری آمریکا گفته است که «مصطفی بدرالدین»، «ابراهیم عقیل» و «فؤاد شکر» را متهم کرده اند که بازیگران کلیدی حزب الله در عملیات های سوریه بوده اند.

این تحریم، همزمان با پیشروی چشمگیر حزب الله در شرق لبنان و غرب سوریه در منطقه قلمون و این روزها در شهر مهم «زبدانی» اعمال شده است.

«عبد النصر شالان» یک تاجر لبنانی نیز متهم شده است که برای حزب الله تسلیحات تهیه کرده و آن را برای آنها به سوریه می برده است.

 

کلید واژه ها: وزارت خزانه داری آمریکا


نظر شما :