کردها عین عیسی را هم آزاد کردند

۰۲ تیر ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۹ کد : ۱۹۴۹۱۲۱ سرخط اخبار
شهرک «عین عیسی» در شمال شهر «رقه» (پایتخت داعش در سوریه) به دست کُردها آزاد شد و نیروهای کُرد با پشتیبانی هوایی ائتلاف آمریکا در ۵۶ کیلومتری رقه قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرانجام دوهفته پس از آزادی «تل ابیض» در مرز سوریه و ترکیه، دوشنبه شب (دیشب/22 ژوئن) شهر عین عیسی در شمال شهر رقه، نیز از کنترل داعش خارج شد.

با کنترل پیدا کردن نیروهای مردمی کُرد بر پایگاه تیپ 93 ارتش سوریه واقع در جنوب شهرک «عین عیسی» حلقه محاصره تروریست های داعش تنگتر شد و در نهایت شب گذشته نیروهای مردمی کُرد به کمک همپیمانان خود موفق شدند بعد از درگیری شدید با تروریست های داعش، شهرک مهم و راهبردی «عین عیسی» واقع در جنوب شهر «تل ابیض» و شمال شهر رقه را در استان «الرقه» به کنترل خود در آورند.

شهرک عین عیسی از راه های ارتباط  اصلی و بین المللی بین استان های حلب_الحسکه (شرق-غرب) به شمار می آید.

در حال حاضر نیروهای متخصص در حال خنثی سازی مناطق و خیابان ها از بمب های کار گذاشته شده توسط  داعش در شهرک هستند.

با وجود این که تعداد زیادی از نیروهای تروریستی داعش در شهرک عین عیسی حاضر بودند، نیروهای مردمی کُرد موفق شدند بعد از درگیری شدید با تروریست های داعش این شهرک را آزاد کنند.

براساس این گزارش ده ها تن از نیروهای تروریستی داعش در این درگیری ها کشته شده اند اما هنوز تعداد دقیق آنان گزارش نشده است.

تیپ 93 ارتش سوریه  واقع در جنوب شهرک عین عیسی سال گذشته توسط تروریست های داعش تصرف شد و هم اکنون نیروهای مردمی کُرد بر این مکان سیطره پیدا کردند.

صدها نفر از اهالی عین عیسی در دو روز گذشته بر اثر درگیری بین نیروهای تروریستی داعش با نیروهای مردمی کرد از شهرک فرار کرده اند و به سمت شهر «رقه» رفته اند.

با سیطره نیروهای مردمی کرد بر شهرک عین عیسی فاصله نیروهای کرد با مقر اصلی داعش یعنی مرکز استان الرقه (شهر الرقه) به کمتر از 56 کیلومتر رسید.

طبق گفته منابع محلی، داعش در بخش هایی از بیرون شهر رقه در حال کندن خندق است. برخی سران داعش نیز شماری از خانواده های خود در رقه را به موصل (در عراق) یا «تدمر» در مرکز سوریه انتقال داده اند. این تحرکات نشان می دهد که داعش خود را برای رویارویی با کردها در نزدیکی رقه آماده می کند.

پیروزهای نیروهای کُرد در روزهای اخیر روند صعودی به خود گرفته که یکی از علل اصلی آن پشتیبانی نیروهای هوایی ائتلاف آمریکا، به شکلی دقیق و هدف گرفتن مواضع داعش در شمال سوریه است؛ اقدامی که ائتلاف آمریکا در عراق، به این شکل انجام نمی دهد تا جایی که حیدر العبادی نخست وزیر عراق به عدم همکاری آمریکا اعتراض کرد.

علاوه بر این، مواضع داعش در دیگر نقاط شرق سوریه هدف اینگونه حملات شدید و دقیق آمریکا قرار نمی گیرد و تقریبا در شرق سوریه و غرب عراق به شکلی آزادنه تردد و فعالیت می کنند.

گفته شده اهداف نیروی هوایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش، از حمله سنگین به مواضع داعش در شمال رقه نه تنها کمک به دولت مرکزی سوریه به شمار نمی آید بلکه کمک به نیروهای کُرد و گروهک «ارتش آزاد» برای ایجاد دولت مستقل است.
 

کلید واژه ها: عین عیسی تروریست های داعش نیروهای مردمی کُرد


نظر شما :