انتقاد آمریکا از حکم اعدام محمد مرسی

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۰:۵۸ کد : ۱۹۴۷۷۳۹ سرخط اخبار

 خبرگزاری صدا و سیما - آمریکا روز یکشنبه از محکوم شدن محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر و بیش از یکصد فعال دیگر این کشور به اعدام به شدت ابراز نگرانی کرد.

بر اساس این گزارش، یک دیپلمات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد :  ما پیوسته اعتراض خود را به محاکمه ها و محکومیت های جمعی که مغایر تعهدات بین المللی مصر و قوانین بین المللی است، اعلام کرده ایم.

این دیپلمات آمریکایی با اشاره به این که حکم اعدام رئیس جمهور مصر را یک دادگاه مقدماتی صادر کرده است، خاطر نشان کرد دولت آمریکا همچنان بر ضرورت محاکمه عادلانه محمد مرسی و دیگر فعالان بازداشت شده مصری تاکید می کند.

محمد مرسی رئیس جمهور اسلامخواه پیشین مصر به همراه یکصد نفر دیگر به اتهام فرار از زدن و دست داشتن در خشونت هایی که در جریان قیام مردمی این کشور در سال دو هزار و یازده اتفاق افتاد، روز شنبه در دادگاه بدوی قاهره به اعدام محکوم شدند.

محمد بدیع رهبر کل جنبش اخوان المسلمین مصر نیز از جمله افرادی است که در این پرونده به اعدام محکوم شده است.

دادگاه کیفری قاهره روز شنبه حکم اعدام این افراد را به مفتی مصر ارجاع کرد تا نظر خود را که به لحاظ قانونی جنبه الزام آور هم ندارد، درباره این احکام ارائه کند. حکم قطعی این محکومان دوم ژوئن صادر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ارتش مصر در سال دو هزار و سیزده محمد مرسی را از ریاست جمهوری برکنار کرد. رئیس جمهور پیشین مصر در دو پرونده دیگر نیز به اتهام توهین به دادگاه و جاسوسی به نفع قطر محاکمه خواهد شد.

کلید واژه ها: مصر مرسی


نظر شما :