مدارک به‌ دست‌ آمده از خانه بن‌لادن چه می‌شود؟

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۸ کد : ۱۹۴۷۵۱۰ سرخط اخبار
آمریکا بنا ندارد ۲۰۰۰ صفحه اسناد و مدارکی که در حمله به خانه اسامه بن لادن در پاکستان در سال ۲۰۱۱ به دست آورد منتشر کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، شبکه پنج تلویزیون فرانسه در گزارشی درباره اسناد به دست آمده از محل اختفای اسامه بن لادن در پاکستان اعلام کرد مقامات آمریکا به تازگی محتوای اسناد و مدارکی را منتشر کردند که در سال 2011 از خانه اسامه بن لادن در پاکستان به دست آمده بود.

مقامات آمریکا اسنادی را که می بایست منتشر می کردند منتشر نکرده اند.زیرا حدود 2000 صفحه از خانه اسامه بن لادن هنگام حمله به خانه وی به دست آمد، اما تنها 150 صفحه از این اسناد تاکنون یعنی در سال 2012 و امسال منتشر شده است.

بیشتر اسنادی نیز که منتشر شده است نامه های بوده است که بین رهبر القاعده و سه تن از معاونانش رد وبدل شده است. از این نامه ها می توان فهمید که اسامه بن لادن همیشه درگیری ذهنی اش این بوده است که چگونه می توان آمریکایی های بیشتری را کشت.

در اسنادی که امسال منتشر شده است می توان فهمید بن لادن دوست داشته است القاعده بتواند هواپیمای بدون خلبان آمریکایی را منحرف کند یا آنها را برباید تا بتواند آنها را علیه آمریکا به کار گیرد. اما این فناوری در دسترس القاعده نبود.

در اسناد فاش شده، درباره تجارت روغن خرما در پاکستان و یا سیل در پاکستان نیز صبحت شده است. اما همانطور که یکی از مقامات پنتاگون اخیرا اعلام کرد آمریکا بنا ندارد همه اسناد و مدارک به دست آمده از خانه اسامه بن لادن در پاکستان را منتشر کند.

کلید واژه ها: بن لادن اسامه بن لادن


( ۱ )

نظر شما :