دومین روز رایزنی‌های هسته‌ای در نیویورک

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۶:۵۴ کد : ۱۹۴۷۱۷۱ سرخط اخبار گام به گام تا توافق جامع

رایزنی های معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک در جریان است و امروز نیز کارشناسان و معاونان نشست خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز (جمعه) در دومین روز رایزنی های هسته ای در نیویورک و در حاشیه کنفرانس بازنگری معاهده NPT قرار است معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در راستای نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به گفت وگو بنشینند و از سوی دیگر نیز کارشناسان دو طرف به گفت وگو در این زمینه بپردازند.

دور جدید رایزنی های هسته ای در نیویورک و در راستای نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک از دیروز (پنجشنبه) در نیویورک آغاز شد و سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی 2 نوبت و در مجموع هشت ساعت در این زمینه به رایزنی و گفت وگو پرداختند.

قرار است امروز (جمعه) در دومین روز این رایزنی ها معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ساعت 10:30 صبح به وقت محلی (19 به وقت تهران) درباره نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک برگزار شود.

کارشناسان دو طرف نیز ساعت 9 صبح به وقت محلی (17:30 به وقت تهران) نیز به رایزنی در این خصوص بپردازند.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در دانشگاه نیویورک و در پاسخ به سوالی درباره محورهای اختلافی گروه ایران و 1+5 عنوان کرد: «نگارش متن را از فردا آغاز می کنیم. پرانتزهایی باقی مانده است، اما بر سر کلیات توافق وجود دارد.»
 

کلید واژه ها: وزیر خارجه ایران اتحادیه اروپا نگارش متن برنامه جامع برنامه جامع اقدام مشترک برنامه جامع اقدام نگارش متن برنامه معاونان وزیر خارجه ایران


نظر شما :