نامه به اوباما برای آزادی زندانیان سیاسی بحرین

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۱ کد : ۱۹۴۷۱۴۱ سرخط اخبار
یک فعال حقوق بشر در بحرین با ارسال نامه ای به رئیس جمهور آمریکا، از وی خواست برای آزادی «نبیل رجب» به رژیم آل خلیفه فشار بیاورد.

به گزارش مهر، «حسین عبدالله» مدیر اجرایی سازمان دموکراسی و حقوق بشر در بحرین با ارسال نامه ای خطاب به «باراک اوباما» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، از وی خواست برای آزادی «نبیل رجب» فعال حقوق بشر بحرینی به رژیم آل خلیفه فشار بیاورد.

«نبیل رجب» چند هفته ای است بخاطر انتقاد از حمله عربستان به یمن در زندان های آل خلیفه به سر می برد. وی دوم آوریل 2015 بازداشت و روانه زندان شد. «حسین عبدالله» در بخشی از نامه خود نوشت: متأسفانه مقامات بحرینی با سوء استفاده از قانون، آن را ابزاری برای دستیابی به اهداف سیاسی خود تبدیل کرده اند. آنها قانون را ابزاری برای انتقام گرفتن از مخالفان خود و فعالان قرار داده اند. این نشان دهنده نبود آزادی بیان در بحرین است.

مدیر اجرایی سازمان دموکراسی و حقوق بشر در بحرین همچنین نوشت: شهروندان بحرینی آزاد نیستند که در مورد موضوعات مختلف اظهار نظر کنند زیرا می دانند که انتقام رژیم دامنگیر آنها خواهد شد.

وی در پایان نامه خود از «باراک اوباما» خواست برای آزادی «نبیل رجب» و دیگر زندانیان سیاسی بحرین که خواهان انجام اصلاحات در این کشور هستند، تلاش کند.

این نامه در حالی برای رئیس جمهور آمریکا نوشته شده که «باراک اوباما» در آینده ای نزدیک با «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین و حکام دیگر کشورهای عربی خلیج فارس دیدار و گفتگو خواهد کرد.
 

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :