نخست‌وزیر ترکیه:پاپ به شیطان پیوسته است

۲۷ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۹۴۶۵۵۰ سرخط اخبار

نخست وزیر ترکیه در واکنش به سخنان «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان درباره این کشور گفت که وی به حزب شیطان پیوسته است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «احمد داووداغلو» نخست وزیر ترکیه امروز-چهارشنبه- در واکنش به سخنان پاپ فرانسیس درباره نسل کشی ارامنه توسط ترک های عثمانی، گفت که پاپ به حزب شیطان پیوسته است.

داووداغلو که در مراسمی در آنکارا در رابطه با حزب حاکم این کشور و انتخابات حضور داشت، گفت که سخنان پاپ غیرمنصفانه بوده است.

وی افزود: «حزب شیطان قبل از ما تشکیل شده است و اکنون پاپ به این حزب و برنامه های آن پیوسته است.»

رهبر کاتولیک های جهان در سخنرانی خود در کلیسای کاتولیک ارمنی «سنت پیترز باسیلیکا» در شهر واتیکان اعلام کرده بود که کشتار شهروندان ارامنه به عنوان نخستین نسل کشی قرن بیستم محسوب می شود.

پاپ فرانسیس از صحبت خود درباره نسل کشی ارامنه دفاع کرد و گفت که وظیفه وی است که به مردان، زنان، کودکان و افراد مذهبی که بدون اتهام و منطق کشته شده اند، احترام بگذارد.
 

نخست‌وزیر ترکیه:پاپ به شیطان پیوسته است


تاریخ نویسان تخمین می زنند که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار شهروند ارمنی توسط ترک های عثمانی در دوران جنگ جهانی اول کشته شده باشند.

مقام های ترکیه نسل کشی ارامنه را تکذیب کرده و مدعی هستند که شمار شهروندان ارامنه کشته شده بسیار کمتر از میزان اعلام شده است و افراد کشته شده قربانیان درگیری های جنگ جهانی اول بودند.
 

کلید واژه ها: ارامنه نسل کشی پاپ


( ۲ )

نظر شما :