رویای تازه نتانیاهو برای توافق ایران وغرب

۱۵ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۵:۳۰ کد : ۱۹۴۶۰۴۸ سرخط اخبار گام به گام تا توافق جامع

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه در مطلبی که به رویا شبیه است، گفت که توافق نهایی هسته ای کشورهای گروه 1+5 با ایران باید دربرگیرنده شناسایی حق موجودیت این رژیم باشد.

به گزارش منابع خبری، در حالی که سران بسیاری از کشورها از تفاهم غرب با ایران در مساله هسته ای ابراز خشنودی کرده اند اما نتانیاهو در پایان نشست کابینه امنیتی این رژیم گفت که نظر هیات دولت وی درباره مخالفت شدید با تفاهم اصولی هسته ای با ایران، یکپارچه است.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی نیز در پی برگزاری نشست ویژه وزیران عضو کابینه امنیتی این رژیم اعلام کرد که وزیران این کابینه همگی با تفاهم اصولی میان قدرت های جهانی و ایران مخالف هستند.

نتانیاهو قبلا در گفت وگوی تلفنی با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، مخالفت شدید خود را با این تفاهم اعلام کرده بود.

اوباما چند ساعت پس از اعلام تفاهم در لوزان سوییس در تماس تلفنی با نتانیاهو گفته بود که این تفاهم نشانگر پیشرفت قابل توجهی به سوی یافتن راه حل پایدار برای قطع مسیر ایران به سوی دستیابی به سلاح هسته ای به شمار می رود.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به ریاست نخست وزیر، تشکیل می شود و اعضای اصلی آن اویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه، موشه یعلون وزیر جنگ و ایزاک آحارونویچ وزیر امنیت داخلی این رژیم هستند.

جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 شب گذشته (پنجشنبه) در لوزان درباره اصول ادامه برنامه هسته ای ایران به تفاهم مقدماتی دست یافتند.

در همین حال یک مقام رژیم صهیونیستی که می خواست ناشناس بماند، گفت که توافق اولیه بد منجر به توافق نهایی بد و خطرناکی خواهد شد.

این مقام صهیونیست مدعی شد که این توافق به برنامه هسته ای ایران که تنها هدف آن ساخت بمب هسته ای است، مشروعیت بین المللی می بخشد.

وی افزود: چنانچه این توافق که بر اساس آن ایران به غنی سازی اورانیوم و پژوهش و توسعه مربوط به سانتریفیوژها ادامه خواهد داد و هیچ یک از تاسیسات هسته ای آن از جمله تاسیسات زیرزمینی فردو تعطیل نشود، اشتباهی تاریخی خواهد بود که جهان را در معرض خطر بسیار بزرگتری قرار خواهد داد.

نتانیاهو در آخرین تلاش های خود در سنگ اندازی در راه توافق ایران و گروه 1+5، خطاب به اوباما، این تفاهم را موجب به خطر افتادن موجودیت رژیم(نامشروع) اسرائیل و همچون سر تعظیم فرود آوردن آمریکا در برابر دستورهای ایران دانسته بود.
 

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی


نظر شما :