اعتراض مقتدا صدر به حضور سفیر امریکا در حرم امیرالمؤمنین (ع)

۱۸ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۴:۲۵ کد : ۱۹۴۵۱۰۵ سرخط اخبار

رهبر جریان صدر در پی اقدام سفیر آمریکا مبنی بر حضور در حرم امام علی (ع) در نجف اشرف، خواستار جمع کردن میلیون ها امضا در محکومیت این اقدام و اعلام ۳ روز عزای عمومی در نجف شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر خواستار تهیه یک طومار از میلیون ها امضا برای محکوم کردن اقدام سفیر آمریکا در زیارت از مرقد امام علی (ع) در نجف اشرف شد.

وی سفیر را یک شخصیت تروریست توصیف کرد و از ساکنان استان نجف اشرف خواست تا عزای عمومی اعلام کنند و برای سه روز سیاه پوش شوند.

در بیانیه مقتدا صدر آمده است: چند روز پیش شنیدیم که سفیر یک کشور تروریستی وارد نجف اشرف شده و به دعوت یکی از شخصیت های این استان، وارد حرم امام علی (ع) شده است. اما طرف های مسئول و رسمی در نجف اشرف باید این اقدام را محکوم کنند و به دلیل آنکه اجازه چنین کاری را داده اند، عذرخواهی کنند.

وی افزود: این شخصیت تروریستی با این زیارت می خواست چند پیام را ابلاغ کند که یکی از آنها، نزدیکی میان آمریکا و شیعیان است اما وی یک دروغگو است و این امر محال است. لذا من در مقابل خدا و مردم از این اقدام و زیارت شوم برائت می جویم.

در پایان این بیانیه آمده است: همه باید بدانند که این سفیر و دولت متبوعش عامل اصلی رنجهای عراق و پیامدهای اشغال اراضی ما و ریخته شدن خونهای مومنان و مجاهدان از نیروهای داوطلب مردمی و ارتش و پلیس هستند. آنها هنوز در حال حمایت از تروریسم، افراط و شبه نظامیان هستند.

«استوآرت جونز» سفیر آمریکا در عراق که چهارشنبه گذشته به شهر نجف اشرف رفته بود، در حرم مطهر حضرت امام علی(ع) حضور یافت و با جانشین تولیت آستان دیدار کرد.

کلید واژه ها: نجف نجف اشرف


نظر شما :