واکنش فیروزآبادی به سخنان سعود الفیصل

۱۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۲ کد : ۱۹۴۵۰۹۰ سرخط اخبار
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی در عراق هدف منفعت طلبانه ای را دنبال نمی کند تصریح کرد: ما در کنار همسایگان خود هستیم و اجازه نمی دهیم که ابرقدرت ها بخواهند فتنه ای را هدایت کنند.

به گزارش مهر فیروز سرلشگر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه اولین همایش علمی تبیین الگوی فرماندهی مطلوب از منظر فرماندهی معظم کل قوا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه پاسخ شما به اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه کمک ایران در آزادسازی تکریت عراق تسلط کامل به کل این کشور است اظهار کرد: آنچه که درباره عربستان امروز مطرح می شود قابل تحلیل راهبردی نیست. در عربستان نیز تحول اتفاق افتاده است و یک دولت جدید روی کار آمده و آن دولت قبلی را کنار گذاشته است و این هایی که امروز آمده اند آغاز راهشان است.

وی با بیان اینکه بین جمهوری اسلامی و عربستان مساله ای وجود ندارد گفت: ما با هم مشکل نداریم و حالا ممکن است وزیر خارجه عربستان یک بحثی را مطرح کرده باشد وگرنه معلوم است که جمهوری اسلامی در عراق هیچ هدف منفعت طلبانه ای را دنبال نمی کند.

سرلشگر فیروزآبادی با تاکید بر اینکه ما امنیت عراق را امنیت و عزت خود می دانیم تصریح کرد: عراق حاشیه امن جمهوری اسلامی است و طبیعی است که اگر ما ببینیم کسانی آمده اند و قصد فتنه انگیزی دارند ما هم کمک کنیم تا آن فتنه جمع شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: البته ما می خواهیم آن فرهنگی که فتنه را ایجاد کرده است از بین برود؛ من فکر می کنم افرادی که فریب استکبار را خورده اند و به منطقه آمده اند آدم های بدی نبوده اند بلکه استکبار آنها را در قالب یک فتنه امروز در منطقه جمع کرده است.

سرلشگر فیروزآبادی خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک برادر بزرگ در منطقه در کنار همسایگان خود هستیم و اجازه نمی دهیم که ابرقدرت ها بخواهند فتنه ای را هدایت کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه هیچ تهدید و خطری متوجه جمهوری اسلامی ایران نیست اظهار کرد: امروز ایران از نظر قدرت نظامی قدرت و نفوذ سیاسی و از نظر ژئوپلیتیک جایگاه برجسته و چشم پرکنی در منطقه دارد و جهان بر روی ایران و این ملت مسلمان با پشتوانه حضرت امام (ره) رهبری امام خامنه ای حساب باز کرده است.

وی تصریح کرد: هیچ مسئله ای در منطقه قابل حل نیست مگر اینکه انگشت با برکت جمهوری اسلامی بر آن باشد.

سرلشکر فیروزآبادی تاکید بر اینکه ما تهدیدی را متوجه جمهوری اسلامی نمی بینیم گفت: دشمن وقتی احساس ترس می کند تهدید می کند. اینکه اسرائیل علیه جمهوری اسلامی حرف می زند به دلیل این است که بنیادش بر باد است.

وی ادامه داد: امروز اشغالگران قدس نه تنها مورد نفرت همه مسلمین هستند و نه تنها در منطقه در نگرانی قرار دارند بلکه حمایت های جهانی را از دست داده اند و به جز چند صاحب کرسی وابسته به اسرائیل کسی از آنها حمایت نمی کند و این معلوم است که باید جیغ بکشند.

سرلشکر فیروزآبادی در ادامه افزود: امروز آمریکایی ها خوراکشان نفت است. چراکه آمریکا یک نظام سرمایه داری است و ابر سرمایه داران پاتوقشان در آمریکا قرار دارد و آنها هستند که سیاست را در جهان غرب هدایت می کنند.

وی ادامه داد: آنها نفت می خواهند ولی خداوند دریای عظیم نفت جهان را زیر پای این منطقه گذاشته است و در این منطقه هم پرچم جمهوری اسلامی ایران حاکم است.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه آمریکایی ها گاهی از زیر میز جیغ می کشند و گاهی از روی میز قیافه می گیرند تصریح کرد: آنها نگران حفظ اقتدار سرمایه داری خود هستند که شکافی در پایه هایش در دنیا ایجاد شده است اما این مسئله به ما ارتباطی ندارد و ما این شکاف ها را ایجاد نکردیم بلکه خود سرمایه داری و مکتب امپریالیسم شکننده و عمرش تمام شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نظام سرمایه داری به دلیل ظلم هایی که کرده امروز در حال فرو ریختن است.

سرلشکر فیروزآبادی در ادامه تاکید کرد: من به عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هیچ تهدیدی را احساس نمی کنم و ما الحمدالله در اقتدار هستیم و خداوند امنیت را به ملت ما هدیه کرده است که در واقع این هدیه، هدیه وجود مبارک امام زمان (عج) و ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه ما تمام کشورهای همسایه خود را دوست داریم و از آنها حمایت می کنیم خاطرنشان کرد: هیچ تهدیدی متوجه کشورهای همسایه ما هم نیست و همانطور که دیدید وقتی در عراق تهدیدی ایجاد شد ما با تمام وجود از آنها حمایت کردیم که از خطر عمده نجات پیدا کنند که البته باید بگویم همت مردم عراق نیز در رفع تهدیدات موثر بوده است.

کلید واژه ها: فیروزآبادی ستاد کل نیروهای مسلح سرمایه داری


نظر شما :