جزئیات دور تازه مذاکره ایران و کرسنت

۰۹ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۳ کد : ۱۹۴۴۷۸۰ سرخط اخبار
یک منبع آگاه در صنعت نفت گفت: مذاکرات مسئولان صنعت نفت با شرکت کرسنت بیشتر حول محور قیمت و حجم گاز صادراتی است و تا حصول نتیجه این مذاکرات باید ادامه پیدا کند.

یک منبع آگاه در صنعت نفت در گفت وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به مذاکرات صورت گرفته میان ایران و شرکت نفت الهلال امارات گفت: همانطور که قبلا نیز اعلام شده بود این مذاکرات در حال انجام است تا براساس یک توافق خوب که هر دو طرف از آن منافعی را کسب کنند گاز ایران به امارات صادر شود.

وی در پاسخ به این سوال که اخیرا مسئول روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران انجام هرگونه مذاکره از سوی مسئولان شرکت ملی گاز را تکذیب کرده است، گفت: این مذاکرات به هیچ عنوان ربطی به شرکت ملی گاز ندارد و بنابر این احتیاجی نیست افرادی که در جریان این مذاکرات نیستند اقدام به تکذیب و یا تایید کنند.

این منبع آگاه ادامه داد: هم اکنون بحثهایی که بین دو طرف مطرح می شود بیشتر حول قیمت و حجم گاز صادراتی به این کشور است.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد مذاکرات بین دو طرف باید ادامه یابد تا بتوانیم گاز را به این کشور صادرکنیم اما درنهایت باید گفت ایران خواستار صادرات گاز به این کشور و امارات نیز به گاز ایران نیازمند است.

به گزارش فارس اخیرا یک مقام مسئول در شرکت ملی گاز ایران به خبرنگار فارس اعلام کرده بود مذاکره ایران و امارات به منظور صادرات گاز به این کشور حاشیه خلیج فارس براساس همان مذاکره صادرات گاز ایران در سال 2005 صورت می گیرد.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه براین اساس مذاکرات ایران و امارات در قالب قرارداد کرسنت در حال انجام است و قرار نیست منتج به قرارداد جدید شود تصریح کرده بود : مسئولان صنعت نفت به دنبال تغییراتی در نحوه اجرای قرارداد کرسنت هستند، اما هنوز به نتیجه مورد نظر دست پیدا نکرده و مشخص نیست صادرات گاز به امارات در چه زمانی اجرایی شود.
 

کلید واژه ها: شرکت ملی گاز صادرات گاز


نظر شما :