عبدالله دوم: داعش با نزدیک شدن به اردن در حق خود جنایت کرد

۰۹ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۱ کد : ۱۹۴۴۷۶۰ سرخط اخبار

پادشاه اردن با تاکید بر اینکه داعش با نزدیک شدن به اردن، دچار اشتباهی بزرگ شد و در حق خود جنایت کرد، گفت: اقدام شنیع داعش در حق خلبان ما باعث وحدت جهانی و نیز همبستگی داخلی در اردن شد و این گروه باید منتظر جنگ جهانی سوم علیه خود باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالله دوم، پادشاه اردن در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا که مشروح آن یکشنبه پخش خواهد شد، گفت: جنایت داعش در حق معاذ الکساسبه، خلبان نیروی هوایی اردن باعث شد ملت ما همه زیر پرچم کشور جمع شوند و با اتحاد در مقابل اقدامات پست و شنیع این گروه تروریستی بایستند. داعش می خواست با قتل الکساسبه، ترس و وحشت را در دل مردم اردن بیاندازد اما نتیجه آن کاملا برعکس شد. در گذشته نیز همین گونه بوده و اگر نگاهی به تاریخ اردن بیاندازید می بینید که ما پاسخ کسانی را که علیه ما اقدامی انجام دهند، به شدت می دهیم.

وی افزود: اقدام داعش باعث شد جهان متحدتر علیه این گروه بایستد و افکار عمومی جهان در این باره موضعی روشن تر اتخاذ کرده. همه برای نبرد با داعش آماده اند و جنگ جهانی سوم در انتظار این گروه است.

ملک عبدالله دوم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "با کشته شدن معاذ الکساسبه، خلبان اردنی چه احساسی پیدا کردید؟" گفت: من آن ویدئو را ندیدم و بسیاری از ما از مشاهده این فیلم خودداری کردیم چرا که آن را شکلی از تبلیغات دروغین داعش می دانیم. من ازآنچه رخ داد، بسیار منزجر شدم و مثل خانواده این شهید که در مناسبت های مختلف آنها را دیدم، غمگین شدم.

پادشاه اردن افزود: من برای والدین، برادران، خواهران و هسر وی که تنها پنج ماه از ازدواجشان گذشته بود، به شدت نارحت شدم و به عنوان یک سرباز و عضوی از ارتش عربی و نیروهای مسلح اردن به شدت خشمگین شدم. معاذ یک سرباز واقعی بود من بر این باورم که تمام سربازان حال حاضر اردن و سربازان بازنشسته از این حادثه خشمگین هستند و از اقدام وحشیانه ای که این قهرمان با آن مواجه شد، منزجر هستند.

براساس بیانیه دفتر پادشاهی اردن، ملک عبدالله دوم در این گفت وگوی تلویزیونی، نظرات خود را درباره مسائل متعدد منطقه به ویژه موضوع مقابله با گروه تروریستی داعش ارائه می دهد.

کلید واژه ها: اردن


نظر شما :