مخالفان‌سوری طرح‌آتش‌بس سازمان‌ملل را رد کردند

۳۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۰ کد : ۱۹۴۴۴۵۸ سرخط اخبار
مخالفان مسلح سوری طرح نماینده سازمان ملل در امور سوریه برای آتش بس در شهر حلب را رد کردند.
 
به گزارش فارس، مخالفان مسلح سوری طرح استفان دمیستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه برای آتش بس در شهر حلب که مورد قبول دولت دمشق قرار گرفته بود را رد کردند.
 
 مخالفان مسلح تاکید کردند که حاضر به مذاکره نیستند و این درحالی است که دولت دمشق اعلام کرد که طرح آتش بس در حلب را می پذیرد و به مدت 6 هفته حملات هوایی به این شهر را متوقف خواهد کرد.
 
سخنگوی گروه تروریستی جیش الاسلام  به روزنامه وال استریت ژورنال گفته که تنها در صورت عقب نشینی نیروهای ارتش سوریه از درعا حاضر به پذیرش طرح مذکور هستند.
 
نیروهای ارتش سوریه از هفته گذشته عملیات گسترده ای را در جنوب سوریه در نزدیک مرز جولان و در دو استان قنیطره و درعا آغاز کرده اند تا تروریست های ارتش آزاد و جبهه النصره که با کمک رژیم صهیونیستی در این مناطق برای خود استحکاماتی را ایجاد کرده اند، عقب برانند.
 
دی میستورا که سومین فرستاده سازمان ملل در امور سوریه از سال 2011 در این کشور است، 30 اکتبر گذشته «طرح حرکت» در سوریه را که خواستار «توقف» موضعی درگیری در سوریه است، ارائه کرد و هم اکنون در حال رایزنی با مقامات کشورهای دخیل در بحران سوریه است تا طرح توقف درگیری در شهر جنگ زده حلب اجرایی شود.
 
استراتژی دمیستورا بر ضرورت توقف درگیری ها پیش از آغاز روند سیاسی، متمرکز است و وی تاکید دارد که تمام تلاش ها اکنون بر توقف درگیری ها در شهر بحران زده حلب و نجات غیرنظامیان در این شهر متمرکز شود.
 
وی گفته بود که توقف درگیری ها در شهر حلب، راهکاری امیدبخش برای حل سیاسی بحران سوریه و فرصت مناسبی برای کمک رسانی به مردم این شهر دانست.
 


 

کلید واژه ها: توقف درگیری


نظر شما :