نتانیاهو: ایران امپراتوری بنا می‌کند

۲۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۶:۵۸ کد : ۱۹۴۴۳۸۵ سرخط اخبار

بی بی سی- نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در مراسم معرفی رئیس تازه ستاد کل ارتش این کشور در مورد خطر "امپراتوری ایران" هشدار داد و گفت سال های دشواری در خاورمیانه در راه است.

به گزارش رسانه های اسرائیل نتانیاهو خطاب به ژنرال آیزنکوت که به فرماندهی این ستاد رسید گفت: "به شما قول می دهم در چهار سال آینده یک روز خوش نخواهید دید."

او اضافه کرد: "خاورمیانه در حال تجزیه است. کشورها در حال سقوط اند و در این خلا یک کشور، یعنی ایران امپراتوری خود را بنا می کند."

بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود گفت که خاورمیانه در چهار سال گذشته تغییرات زیادی کرده و رژیم اسرائیل دردسرهای فراوانی داشته اما به نظر او هیچ نشانه ای از آرامش به چشم نمی خورد و سال های دشوار همچنان در راه اند.

بنیامین نتانیاهو در عین حال نفوذ ایران و هم پیمان هایش را در یمن و بر تنگه باب المندب یک تهدید بزرگ برای منطقه توصیف کرد.

باب المندب یک تنگه استراتژیک در جنوب کشور یمن است که دریای سرخ را به اقیانوس هند وصل می کند و برای تجارت و کشتیرانی منطقه بسیار مهم است.

اکنون که شیعیان حوثی در یمن قدرت پیدا کرده اند، در کنار لبنان، سوریه و عراق، نفوذ ایران در یمن هم به وسعت نگرانی های بنیامین نتانیاهو افزوده است.


( ۲ )

نظر شما :