گزارش السفیر از دیدار ظریف با نخست وزیر لبنان

۲۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۹۴۴۱۰۳ سرخط اخبار
روزنامه لبنانی السفیر نوشت که «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «تمام سلام» نخست وزیر لبنان در مونیخ آلمان در باره انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان گفت وگو کردند.
 
به گزارش ایرنا، السفیر در شماره روز دوشنبه خود افزود: تمام سلام از ظریف درخواست کرد تا ایران به لبنان در انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور کمک کند.
 
لبنان 261 روز است که رییس جمهوری ندارد.
 
نخست وزیر لبنان گفت: لبنان بعداز یازده ماه تحمل سختی ها و مشکلات ناشی از نبود دولت، توانست با کمک ایران دولت کنونی را تشکیل دهد.
 
السفیر نوشت: ظریف در پاسخ به درخواست تمام سلام قول داد که این درخواست را با مقامات جمهوری اسلامی ایران درمیان می گذارد.
 
این روزنامه لبنانی افزود: وزیر امور خارجه ایران بار دیگر تاکید کرد که تهران از توافق لبنانی ها بویژه مسیحیان در خصوص انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان حمایت می کند.
 
السفیر خاطرنشان کرد: «فرانسوا جیرو» فرستاده فرانسه نیز پیشتر این پاسخ را در دیدار با « حسین امیرعبداللهیان» معاون وزیر امور خارجه ایران هنگام سفر به تهران دریافت کرده است.
 
این روزنامه لبنانی همچنین نوشت که ظریف و سلام در باره اوضاع منطقه گفت وگو کردند.
 
السفیر افزود: ظریف بر تمایل تهران برای داشتن روابطی خوب با عربستان تاکید کرد و گفت که تهران چند بار تلاش کرده به ریاض نزدیک شود اما پاسخ مثبتی دریافت نکرده است.
 
این روزنامه لبنانی اضافه کرد: وزیر خارجه ایران از عربستان سعودی به عنوان یک کشور اصلی منطقه یاد کرد و گفت که هرگونه حل وفصل مسائل منطقه بدون حضور تهران و ریاض امکان پذیر نیست.
 
السفیر نوشت: ظریف و تمام سلام در باره اوضاع مرزهای جنوبی لبنان و فلسطین اشغالی نیز بعداز تحولات اخیر گفت وگو کردند.
 
این روزنامه لبنانی افزود: ظریف به تمام سلام اعلام کرد که تهران موافق بحرانی شدن اوضاع در مرزهای جنوبی لبنان نیست و همپیمانان ما نیز نمی خواهند اوضاع بحرانی شود.
 
السفیر اضافه کرد: وزیر خارجه ایران اظهارداشت که معتقدم با پاسخ همپیمانان ما در کشتزارهای شبعا به تجاوز رژیم صهیونیستی به منطقه القنیطره سوریه، جلوی بحران را گرفت.
 
این روزنامه لبنانی نوشت: ظریف گفت که ایران به رغم تحمل خسارتی بزرگ با شهادت ژنرال ارشد «محمد علی الله دادی» این موضع را اتخاذ کرد.
 
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر لبنان که برای شرکت در پنجاه و یکمین نشست امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده بودند در حاشیه این نشست ، دیدار و گفت وگو کردند.

کلید واژه ها: تمام سلام


نظر شما :