نخست‌وزیر‌ کانادا: مساجد‌ محل‌ پرورش‌ تروریست

۱۶ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۲۴ کد : ۱۹۴۳۹۷۱ سرخط اخبار

469473_437.jpg

شفقنا نوشت: استفان هارپر نخست وزیر جنجالی کانادا نشان داده که هیچگاه نمی تواند به طور مستقل برای کشورش تصمیم بگیرد. این را از اظهارنظرهای گاه و بیگاه هارپر در مورد کشورهای اسلامی از جمله ایران و یا همین سخنرانی آخرش در مورد مساجد می تواند فهمید. هارپر اخیراً مساجد را محل پرورش تروریست ها و جایی برای ایجاد تفکرات افراط گرایانه خوانده است.

به گزارش پایگاه خبریONISLAM، در پی انتشار توهین آشکار نخست وزیر کانادا به مسلمانان، دو گروه عمده اسلامی این کشور خواستار عذرخواهی سریع وی شدند. شورای ملی مسلمانان کانادا موسوم به (NCCM) و شورای وکلای مسلمان (CMLA) در بیانیه ای مشترک اعلام کردند مسلمانان میهن دوست کانادا به شدت به خاطر اظهارنظر نخست وزیر کشورشان درمورد مساجد ناراحت و عصبانی اند؛ این گونه سخن گفتن آن هم از جانب کسانی که خودمان برای رهبری کشورمان انتخاب کرده ایم به شدت شرم آور است.

هارپر که در روز جمعه و تحت قانون ضد تروریسم موسوم به C-51 در اونتاریو به مسلمانان و مساجد تاخته بود در سخنانی هتاکانه گفته بود فرقی نمی کند چه کسی هستید یا چه جنسیتی دارید و یا در چه سنی هستید و یا حتی در زیرزمین هستید یا در مسجد! اگر در جایی باشید که به سوی تروریسم کشانده شوید، آنجا بعنوان مکان وقوع جرم و جنایت تلقی می شود.

این اولین بار نیست که هارپر به مسلمانان توهین می کند و البته هیچگاه هم حاضر به عذرخواهی نشده است.

کلید واژه ها: کانادا هارپر


نظر شما :