توضیح افخم درباره پیام ایران به آمریکا

۰۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۰:۳۰ کد : ۱۹۴۳۷۰۱ سرخط اخبار

 سخنگوی وزارت خارجه پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را بخشی از دیپلماسی ایران عنوان کرد.

مرضیه افخم در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، اظهار کرد: این پیام بازتاب گسترده ای در میان این جوانان داشته و هر روز بر تعداد علاقمندان به آن افزوده می شود. این پیام در نوع خود بدیع، ابتکاری و تأثیرگذار و بخشی دیگری از دیپلماسی و نگاه ایران به موضوعات جهانی و روند تحولات در آینده و نسل های دیگر بشری است. وزارت امور خارجه در جایگاه خود کمک به انتشار و بازنشر این پیام و اقداماتی که در پی معرفی این دیدگاه هستند را در دستور کار قرار داده است. ما با تماس ها و برگزاری سمینار و میزگرد برای باز کردن و روشنگری دیدگاه های جهان اسلام نسبت به مسائل مهم جامعه بشری و مسائلی که تأثیرات زیادی بر صلح و امنیت دارند استفاده خواهیم کرد.

امیدواریم مردم 22 بهمن صحنه باشکوه دیگری در صفحات انقلاب اسلامی رقم بزنند
افخم همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تبریک این مناسبت و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، گفت: هر سال مردم ما و کشورهای دیگر نسبت به تأثیر انقلاب اسلامی آگاه تر می شوند و امیدواریم امسال نیز مردم با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن صحنه باشکوه دیگری در صفحات انقلاب اسلامی رقم بزنند.

تداوم بازداشت شیخ سلمان قابل پذیرش نیست

وی در ادامه در خصوص اعلام محاکمه شیخ سلمان اظهار کرد: ما بازداشت های معترضان در بحرین که چندین بار اتفاق افتاده و این امر تداوم دارد را محکوم می کنیم. تداوم بازداشت شیخ سلمان و عدم فعالیت جمعیت منتسب به وی در این کشور قابل پذیرش نیست و امیدواریم دولت بحرین با انعطاف بیشتر نسبت به این موضوعات برخورد و امکان گفت وگوی سیاسی در بحرین را فراهم کند. رویکرد امنیتی جاری در بحرین به نفع ملت و دولت بحرین نیست و هر زمان از این رویکرد بازگردند به نفع آنهاست. بهتر است مسئولان بحرین صدای معترضان را بشنوند و به این صداها و درخواست ها پاسخ دهند.

پیام ایران درباره شهادت الله دادی از طریق حافظ منافع آمریکا در ایران ارسال شده است
وی درباره اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در شهادت سردار الله دادی و تعدادی دیگر از رزمندگان حزب الله و واکنش ایران به این موضوع، گفت: جمهوری اسلامی ایران متعاقب این اقدام تروریستی دولتی از سوی رژیم صهیونیستی دیدگاه های خود را درباره شهادت سردار الله دادی و همراهانش از طریق مجاری دیپلماتیک به آمریکا منتقل کرده است. ما این اقدام تروریستی را محکوم و فکر می کنیم این اقدامات تروریستی از جمله ازسوی تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و تکفیری ها موجب تداوم و گسترش این اقدامات خواهد شد و از دولت آمریکا خواستیم برای مقابله با این مسائل توجه جدی نشان دهد در عین حال ایران به وظایف دیپلماتیک خود که بر عهده دارد عمل خواهد کرد تا مانع گسترش این اقدامات شود و این اقدامات را از مجامع بین المللی پیگیری می کنیم و این را حق خود می دانیم. این مسائل به حافظ منافع آمریکا در ایران که سفارت سوئیس است به طور صریح و روشن منتقل شده است.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :