انتقاد رئیس جمهور ونزوئلا از رهبران سابق آمریکای لاتین

۰۴ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۷ کد : ۱۹۴۳۵۰۹ سرخط اخبار

رئیس جمهوری ونزوئلا در پی سفر رهبران سابق مکزیک، شیلی و کلمبیا به کشورش و دیدار آنها با اپوزیسیون ونزوئلا، آنها را به حمایت از افراطگرایانی که برای سرنگونی اش تلاش می کنند، متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "فیلیپه کالدرون" ، "سباستین پینه رای" و "آندرس پاسترانای" رهبران سابق مکزیک، شیلی و کلمبیا به ونزوئلا سفر کردند تا در مراسمی که سمپوزیسیوم حامیان دموکراسی برپا کرده بودند، شرکت کنند.

رهبران سابق شیلی، مکزیک و کلمبیا فردا (یکشنبه) به دیدار "لئوپولدو لوپز،" رهبر محبوس اپوزیسیون ونزوئلا می روند که حدود یک سال است به اتهام رهبری اعتراضات ضد دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در حبس به سر می برد.

مادورو که تلاش دارد اقتصاد وابسته به نفت کشورش را احیا کند، با مشکلات دیگری از جمله تورم و کمبود مواد سوختی دست و پنجه نرم می کند. وی در جمع حامیانش گفت که رهبران سابق کشورهای آمریکای لاتین به دلیل پشتیبانی از دشمنان وی "دستشان به خون آلوده است". رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین رهبر سابق مکزیک را به ارتباط با قاچاقچیان مواد مخدر متهم کرد و خطاب به سباستین پینه را گفت که وی از دیکتاتور سابق شیلی آگوستو پینوشه پیروی می کند.

مادورو از حامیانش خواست که سفر این روسای جمهور سابق آمریکای لاتین به ونزوئلا را محکوم کرده و آنرا دخات در امور داخلی کاراکاس بدانند. وی گفت: شما باید نگران بحران های کشور خودتان باشید و سرتان را از امور داخلی مردم ونزوئلا بیرون ببرید.

کلید واژه ها: مکزیک شیلی


نظر شما :