هک توییتر فرماندهی مرکزی آمریکا توسط داعش

۲۳ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۲ کد : ۱۹۴۳۰۲۲ سرخط اخبار
 حساب توییتر و یوتیوب فرماندهی ارتش ایالات متحده آمریکا که بر عملیات های خارجی از جمله در خاورمیانه نظارت می کند از سوی گروهی که مدعی حمایت از داعش است، هک شد.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با تایید این خبر گفت: حساب های کاربری توییتر و یوتیوب فرماندهی مرکزی آمریکا هم اکنون به حالت تعلیق درآمده است.
 
مقام های آمریکایی می گویند حساب کاربری توییتر فرماندهی مرکزی آمریکا و حساب یوتیوب آن به دلیل هک شدن فعالیتشان فعلا مختل شده است و مقام ها هم اکنون در حال بررسی عوامل آن هستند. در همین حال مقام های پنتاگون تایید کردند به نظر می رسد هیچ سند محرمانه ای به دست هکرها نیفتاده است.
 
هکرها عباراتی همچون "داعش هم اکنون اینجاست، ما در کامپیوتر شما هستیم، در هر پایگاهی" در توییتر فرماندهی مرکزی آمریکا پست کردند. این سایت همچنین پر از تهدیدهایی با عبارت "سربازان آمریکایی، ما آمده ایم، مراقبت خودتان باشید" شد.
 
در سایر پست ها هم به نظر می رسد لیست اسامی و شماره تماس های پرسنل ارتش علاوه بر نقشه های پاورپوینت پست شده است. آنان همچنین به جای عبارت فرماندهی مرکزی آمریکا عبارت "خلیفه سایبری" را در توییتر این نهاد منتشر کردند.
 
وزارت دفاع آمریکا در واکنش به این تحولات اعلام کرد که اقدامات لازم را برای مقابله با این هک انجام می دهد.

کلید واژه ها: توییتر فرماندهی مرکزی آمریکا


نظر شما :