واکنش ایران به گروگانگیری سیدنی

۲۵ آذر ۱۳۹۳ | ۱۴:۵۰ کد : ۱۹۴۱۹۵۹ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن گروگانگیری روز دوشنبه در سیدنی استرالیا گفت: توسل به شیوه های ضد انسانی و ایجاد رعب و وحشت به نام دین رحمانی اسلام تحت هیچ شرایطی توجیه پذیر نیست.

به گزارش ایسنا، مرضیه افخم با ابراز تعجب از انتشار اخبار غیردقیق و ناقص در مورد این پناهنده ایرانی گفت: سوابق و شرایط روحی - روانی این فرد که نزدیک به دو دهه قبل به استرالیا پناهنده شده، مکرراً با مقامات استرالیا مطرح شده است و وضعیت وی برای مسوولان ذی ربط آن کشور کاملا روشن بوده است.

در پی حمله مسلحانه به رستورانی در سیدنی استرالیا و نصب شدن پرچم های سیاه و سفید شبیه پرچم داعش بر پنجره های آن، گروگان گیری در مرکز سیدنی در ساعات اولیه بامداد به وقت محلی آغاز شد.

بر اساس آخرین اخبار گروگان گیری پس از نزدیک به 17 ساعت پایان گرفته در حالی که چندین برانکار از محل گروگان گیری خارج شده است. به گزارش پلیس چندین تن زخمی شده اند و سی ان ان گزارش کرده است که دو نفر در جریان حمله پلیس به کافه کشته شده اند و سه نفر جراحت جدی برداشته اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز، بر اساس گزارش منابع استرالیایی، فرد گروگان گیر یک پناهجو به نام "هارون مونس" و دارای سابقه جنایی بوده است. شبکه ای.بی.سی استرالیا گزارش داد که پلیس نیوساوت ولز کشته شدن مظنون گروگان گیری را تایید کرده است.

این فرد 49 ساله 19 سال پیش وارد استرالیا شده بود و به دست داشتن در قتل همسر سابقش متهم و با وثیقه آزاد بوده است. او به دلیل فرستادن نامه های توهین آمیز برای اعضای خانواده سربازان استرالیایی که در افغانستان کشته شده بودند، محکوم شده و همچنین با حدود ۴۰ اتهام تعرض جنسی نیز روبه رو بود.

متهم که ظاهرا ملیت دوگانه استرالیایی-ایرانی داشت و همه نوع جرم و اتهام علیه وی منتشر شده، پیش از این شیخی خودخوانده با نام اصلی "محمد حسن منطقی" بوده است.

گزارش شده است که حدود 10 کارمند در این رستوران بودند و 30 مشتری نیز حضور داشتند. در پی این حادثه ساختمان های مجاور منطقه تجاری مرکز سیدنی تخلیه شد و نیروهای امنیتی منطقه را تحت محاصره قرار دادند.

کلید واژه ها: استرالیا سیدنی گروگان گیری


نظر شما :