تصاویر: بزرگترین قبرستان شیعه

۲۴ آذر ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۶ کد : ۱۹۴۱۹۲۳ سرخط اخبار
فرارو- قبرستان وادی السلام در قسمت شمالی حرم امیرالمومنین (علیه السلام) در شهر نجف واقع است و بزرگترین قبرستان شیعه محسوب می شود.
 
فبرستان وادی اسلام از جنوب به حرم امیرالمومنین و خیابان اصلی نجف-کوفه (شارع علی بن ابیطالب) از شرق به جاده نجف-کربلا، از شمال به منطقه حی المهندسین و غرب به دریای سابق نجف محدود می گردد، در راوایات است که ارواح مومنین در این قبرستان گرد هم می آیند و هر مومنی که از دنیا برود ملکی روحش را به اینجا می آورد و هر کس که در این قبرستان دفن شود عذاب قبر از او برداشته می شود.  
 
تاریخ پیدایش این قبرستان به پیش از زمان بوجود آمدن شهر نجف بر می گردد. در این قبرستان ساختمانی کوچک باگنبدی متمایز از دیگر بناهای قبرستان ضریح کوچکی را در خود جای داده است که داخل آن قبور مطهر حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع ) قرار دارد.
 
در این قبرستان قبور برخی علما و مشاهیر چون آیت الله سید علی قاضی طباطبایی، شهید اول صاحب لمعه و رئیس علی دلواری نیز وجود دارد. در داخل وادی السلام علاوه بر قبور انبیا و علما دو مقام وجود دارد که مقام امام زمان (عج) و مقام امام صادق(ع) می باشد، مشهور است که امام صادق(ع) در این محل به عبادت پرداخته اند و همچنین برخی از علما از جمله سید مهدی بحرالعلوم و سید ابوالحسن اصفهانی در این محل به زیارت حضرت مهدی(عج) نائل آمده اند.
 
گفنی است مرد نجف جنازه های خود را در قسمت های جدید این قبرستان که در سمت راست وادی السلام واقع شده به خاک  می سپارند که از جمله مدفون شدگان در این قبرستان شهید "محمد باقر حکیم "است که محل دفنش با مقبره ای مشخص است. عکس های مهدی بخشی سورکی از این قبرستان را در زیر می بینید.
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)
 
(تصاویر)

کلید واژه ها: نجف


( ۵ )

نظر شما :