وزیر خارجه بحرین باز هم حزب الله را تروریست خواند

۱۶ آذر ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۵ کد : ۱۹۴۱۶۷۱ سرخط اخبار

وزیر خارجه بحرین باز هم با تکرار ادعاهای قدیمی خود درباره ایران، حزب الله لبنان را سازمانی تروریستی خواند و مدعی شد که خطرات این حزب از داعش و القاعده کمتر نیست.

به گزارش فارس، شیخ «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین طی سخنانی در دهمین دوره نشست امنیتی منامه باز هم با تکرار ادعاهای قدیمی خود درباره جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان را ساخته و پرداخته تهران  و سازمانی تروریستی خواند و مدعی شد که خطرات این حزب از خطرات گروهک های تروریستی «داعش» و «القاعده» کمتر نیست.

گزارش وبگاه خبری «النشره» حاکی است که این وزیر بحرینی طی در نشست امنیتی منامه که از روز گذشته در کشورش آغاز به کار کرده است، گفت: گروهک های تروریستی توسعه یافته به گونه ای که امروزه کنترل مساحت های بسیار زیادی را در دست گرفته و منابع مالی سلاح های پیشرفته در اختیار دارند.

وی گروهک های تروریستی معروف از جمله «داعش» و «القاعده» را تنها تهدیدات تروریستی موجود ندانست و مدعی شد: نوع دیگری از تروریسم وجود دارد که کشورها از آن حمایت می کنند و بهترین نمونه این نوع تروریسم، «حزب الله» است که سازمانی تروریستی به شمار می رود و برخی کشورها از آن حمایت می کنند. در برهه زمانی اخیر گسترده شده و به سوریه رسیده است... (این حزب) ساخته و پرداخته ایران بوده و می توان گفت که از نظر حجمی و گستردگی مساوی با ارتش نظام سوریه است.

وزیر خارجه بحرین در حالی برای چندمین بار چنین مواضعی را در قبال حزب الله و ایران اتخاذ می کند، که دولت کشورش در قبال راه اندازی کمپین های جمع آوری اموال برای گروهک تروریستی فعال در سوریه سکوت اختیار کرده و حتی عناصری که پرچم داعش را در برخی مساجد برافراشتند، بازجویی نکرد. هم اکنون پلاکاردها و عکس نوشته های گروهک تروریستی داعش در روبروی کاخ پادشاه این کشور الصاق شده اند. برخی از شخصیت های رژیم حاکم بر بحرین، نبرد برخی شهروندان بحرینی در صفوف داعش را ستوده بودند.

آل خلیفه در ادامه، همکاری همه کشورهای منطقه از جمله ایران به منظور تأمین امنیت را خواستار شد و با طرح ادعای تکراری خود مبنی بر وجود اختلافات بین شورای همکاری خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد: این اختلافات منحصر به پرونده هسته ای ایران نیست بلکه اختلافات خطرناکی درباره دخالت های بی پایان ایران در امور داخلی کشورهای منطقه وجود دارد.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :