دفاع موسویان از سردار سلیمانی

۱۶ آذر ۱۳۹۳ | ۱۶:۴۹ کد : ۱۹۴۱۶۶۵ سرخط اخبار

مذاکره کننده سابق ایران از سردار قاسم سلیمانی در مقابل توهین های وزیر خارجه کانادا دفاع کرد.

حسین موسویان مذاکره کننده سابق هسته ای کشورمان در دست نوشته ای که در اختیار خبرآنلاین گذاشته است به اظهارات وزیر خارجه کانادا واکنش نشان داد.

جان برد، وزیر خارجه کانادا در اجلاس منامه با توهین به سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: قاسم سلیمانی نماینده ترور در منطقه، امروز به عنوان قهرمان مبارزه با داعش خود را نشان می دهد.

سیدحسین موسویان، دیپلمات سابق ایرانی و پژوهشگر مقیم در دانشگاه پرینستون آمریکا در پاسخ به اظهارات توهین آمیز وزیر خارجه کانادا گفت: آقای وزیر، در حالیکه شما اوقاتتان را در کاخ های کشورهای منطقه و در هتل های فوق الذکر می گذرانید، سردار سلیمانی جانش را در کف گرفته و در صحنه عملیاتی و در جبهه های عملیاتی با داعش و تروریسم تکفیری مبارزه می کند و جانش را برای مبارزه با داعش به خطر انداخته است. آن وقت شما ایران را در مورد تروریسم داعش محکوم می کنید.

همه می دانند که تروریسم تکفیری داعش و جبهه النصره و طالبان و القاعده، ریشه در یک ایدئولوژی خطرناک دارد که منزلگاه آن کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس (GCC) است. برای مبارزه با ریشه این تروریسم چه کرده اید؟ داعش و تروریستهای تکفیری با پول و اسلحه کشورهای GCC رشد کردند و پدید آمدند، برای مبارزه با این واقعیت تلخ چه کرده اید؟ اینها واقعیاتی است که کسی در این کنفرانس جرأت ندارد در مورد آن حرف بزند.

آمریکا رهبری اقدامات خصمانه علیه ایران را در 35 سال گذشته به عهده داشته است. حتی آمریکا نقش مثبت ایران در مبارزه با داعش را مورد تقدیر قرار داده است. همین چند روز پیش جان کری، وزیر خارجه آمریکا نقش ایران در مبارزه با داعش را مثبت خواند. وقتی آمریکا در این مورد به نقش مثبت ایران اعتراف می کند، چرا در این کنفرانس، پیروان آمریکا، غیرمنصفانه ایران را مورد سرزنش قرار می دهند.

کلید واژه ها: مبارزه با داعش وزیر خارجه کانادا کانادا


نظر شما :