ادعای بحرین درباره ظریف

۱۵ آذر ۱۳۹۳ | ۱۸:۲۱ کد : ۱۹۴۱۶۳۸ سرخط اخبار

وزیر خارجه بحرین با بیان اینکه از وزیر خارجه ایران برای حضور در «نشست امنیتی منامه» دعوت کرده است، اعلام کرد، اما محمد جواد ظریف در آن نشست حضور پیدا نکرد.

به گزارش فارس، شیخ «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر امور خارجه بحرین طی سخنانی در حاشیه دهمین دوره نشست امنیتی منامه از ارسال دعوت نامه ای برای همتای ایرانی اش به منظور حضور در نشست «گفت وگوی منامه» خبر داد و مدعی دخالت ایران در امور داخلی کشورش شد.

گزارش روزنامه «اخبار الخلیج» حاکی است وزیر خارجه بحرین با تکرار ادعاهای قبلی اش مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی کشورش، گفت: برگزاری گفت وگوها با ایران نیازمند تفاهم حقیقی دو طرف است و اینکه ایران قبل از گفت وگو دخالت هایش در امور ما را متوقف کند تا اعتماد (از دست رفته) بار دیگر بازگردد.

وی مدعی شد که در صورت بازگشت اعتماد از دست رفته بین تهران و منامه، در آن صورت می توان گفت وگو کرد و به تفاهم نامحدود رسید.

شیخ خالد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا ایران با گفت وگو مخالف است؟» مدعی شد: چنین امری به ایرانی ها مربوط است ولی بحرین از گفت وگو و روابط خوب سخن می گوید... اینکه در برهه فعلی از یک طرف بر سر میز مذاکره و تفاهم بنشینیم و از طرف دیگر با یکدیگر نبرد داشته باشیم، تنها به منزله هدر دادن وقت است.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :