عقب نشینی وزیرخارجه بحرین از اظهارات ضدایرانی

۱۱ آذر ۱۳۹۳ | ۲۰:۴۶ کد : ۱۹۴۱۵۱۶ سرخط اخبار

وزیر خارجه بحرین به واسطه بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه این کشور از اظهارات سابق خود علیه ایران عقب نشینی کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری مرآت البحرین، "خالد بن احمد آل خلیفه" وزیر خارجه بحرین که در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز از تشکیل ارتش مشترک کشورهای حاشیه خلیج فارس برای مقابله با تکفیری ها و جمهوری اسلامی ایران سخن گفته بود از اظهارات خود عقب نشینی کرد.

در بیانیه ای که از سوی وزارت خارجه بحرین در این خصوص صادر شد نوشته شده است: وزیر خارجه مدعی نشده است که ماموریت فرماندهی نظامی مشترک شورای همکاری (خلیج فارس)، مبارزه با یک دولت منطقه است، همچنین در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که اینگونه موارد به وزرای دفاع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ارتباط دارد.

وزارت خارجه بحرین در ادامه بیانیه خود نوشته است که "خالد بن احمد آل خلیفه" به نمونه هایی از چالش های امنیتی موجود در منطقه که نیازمند همکاری مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس می باشد اشاره کرده و بار دیگر بر عزم مشترک این کشورها برای همکاری بایکدیگر و مقابله با هر خطری که امنیت کشورهای عضو را به خطر بیاندازد تاکید کرده است.

در پایان نیز آمده است، واضح بود که وزیر خارجه به هیچ عنوان  قصد نداشته است وارد جزئیات وظایف فرماندهی نظامی مشترک کشورهای عضو شورای همکاری (خلیج فارس) شود.

وزیر خارجه بحرین دو روز پیش در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز از تشکیل ارتش مشترک کشورهای حاشیه خلیج فارس برای مقابله با تکفیری ها و جمهوری اسلامی ایران سخن گفته بود که این مسئله با واکنش وزارت خارجه کشورمان مواجه شده و حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه در این خصوص اعلام کرده بود که اگر اظهارات  وزیر خارجه بحرین درست نقل شده باشد ما شرایط این کشور را درک می کنیم.

وی تصریح کرده بود که تحریم انتخابات این کشور از سوی معارضان، تداوم بحران  و بن بست سیاسی در این کشور و تداوم روش های ناکارآمد امنیتی در مقابله با مردم و معارضه معتقد به راهکار دموکراتیک برای تحقق حل سیاسی، شرایطی ایجاد کرده است که برخی مقامات بحرین خارج از شئون دیپلماتیک سخن می گویند.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :