بازداشت همسر «ابوبکر بغدادی» در لبنان

۱۱ آذر ۱۳۹۳ | ۱۶:۲۲ کد : ۱۹۴۱۴۹۸ سرخط اخبار

همسر و فرزند سرکرده اصلی تکفیری های داعش هنگام خروج از مرز لبنان، در یکی از گذرگاه های مرزی این کشور بازداشت شد.

به گزارش فارس، نیروهای ارتش لبنان موفق شدند یکی از همسران «ابوبکر بغدادی» سرکرده اصلی گروهک تروریستی داعش را به همراه یکی از پسرانش و همسر یکی از سرکرده های گروهک «جبهة النصره» در یکی از گذرگاه های مرزی این کشور با سوریه بازداشت کنند.

روزنامه لبنانی «السفیر» گزارش داد، ارتش لبنان با هماهنگی سرویس های اطلاعاتی خارجی موفق شد در یکی از گذرگاه های مرزی یکی از همسران بغدادی را که قصد داشت با شناسنامه جعلی خارج شود، بازداشت کند.

منابع خبری دیگر مانند رویترز و المیادین اعلام کردند که همسر سرکرده تروریست های داعش یک هفته پیش و در یک گذرگاه غیرقانونی بازداشت شده و اکنون به مرکز وزارت دفاع لبنان در «الیرزه» منتقل شده تا بازجویی ها از وی ادامه داشته باشد.

همچنین، شبکه خبری «ال.بی.سی» لبنان نیز گزارش داد، نیروهای ارتش لبنان همسر بغدادی را ده روز پیش بازداشت کردند و بنا به دلایل امنیتی آن را فاش نکردند.

از سوی دیگر، شبکه خبری «العربیه» مدعی شد، همسر بغدادی که در مرزهای لبنان و سوریه بازداشت شد، دومین همسر وی است و او دارای تابعیت سوری نیز هست و با خود شناسنامه جعلی لبنانی داشته است.

المیادین همچنین گزارش کرد علاوه بر وی، همسر «انس شرکس» معروف به «ابو علی الشیشانی» یکی از سرکرده های گروهک «جبهة النصره» نیز به همراه همسر بغدادی بازداشت شده است.

کلید واژه ها: بغدادی


نظر شما :