داعشی‌ها در کوبانی خود را به چهار میخ کشیدند

۳۰ آبان ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۱ کد : ۱۹۴۱۰۴۵ سرخط اخبار
ژنرال «جان آلن» بازنشسته ارتش آمریکا و مسئول ائتلاف مبارزه با تروریست های داعش در سوریه و عراق اعلام کرد: تاکنون حدود 600 تروریست در حملات هوایی کشته شده اند و نیروهای این گروه در کوبانی خود را به چهار میخ کشیده اند.
 
به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه پنجشنبه از آنکارا گزارش داد که وی در گفت وگو با روزنامه ملیت چاپ ترکیه افزود: نیروهای داعش خود را در کوبانی «به چهار میخ کشیده اند».
 
وی گفت که داعش با دعوت از نیروهای خود برای سرازیر شدن به کوبانی آنجا را به صورت هدفی برای هواپیماهای ائتلاف درآورده است.
 
این ژنرال بازنشسته آمریکایی گفت که عقب نشینی نهایی داعش از کوبانی به مفهوم آن است که آنها نتوانسته اند به اهداف خود برسند.
 
هماهنگ کننده مبارزه با داعش گفت که زمان آن رسیده که این تصور را که داعش شکست ناپذیر است عوض کنیم و بواقع اطلاعات ما حاکی است که آنها خیلی قابل شکست هستند.
 
وی چهارشنبه با مقامات ارشد ترکیه در آنکارا دیدار کرد.
 
براساس این گزارش عدم تمایل ترکیه برای نقش فعالتری در ائتلاف علیه تروریست های داعش باعث سردی روابط آن کشور با ناتو شده است.
 
آلن اعلام کرد که ما باید منافع ملی ترکیه را با ملاحظات ویژه مد نظر قرار دهیم، چرا که ترکیه یک کشور خط مقدم جبهه است.
 
این ژنرال آمریکایی از ترکیه تقدیر کرد و این کشور را «متحد قدیم» خواند که مناسبات آمریکا با آن کشور از «دوستی درازمدت» برخوردار است.
 
به گفته آلن وی برای بررسی تقاضاهای ترکیه سرگرم گفت و گو در آن کشور است.

کلید واژه ها: کوبانی


نظر شما :