دیدار مجدد کری با بن علوی

۲۷ آبان ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۱ کد : ۱۹۴۰۹۲۸ سرخط اخبار


وزیر خارجه آمریکا در سفر به انگلیس با مقامات چندین کشور، از جمله وزیر خارجه عمان که به تازگی به ایران سفر کرده بود، دیدار می کند.
به گزارش فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا بامداد روز سه شنبه برای دیدار با مقامات انگلیسی و همچنین مسئولان چند کشور عربی، وارد لندن شد.
بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان از جمله مقامات خارجی است که آقای کری در این سفر با وی دیدار خواهد کرد. هرچند واشنگتن موضوع این دیدار را اعلام نکرده، اما سفر اخیر آقای بن علوی به تهران، گمانه زنی هایی را در رابطه با احتمال ارتباط این نشست با مذاکرات هسته ای، مطرح کرده است.
وزیران خارجه آمریکا و عمان هفته گذشته نیز زمانی که هواپیمای آقای کری به بهانه سوخت گیری در فرودگاه مسقط به زمین نشست، دیداری یک ساعته داشتند.
مسقط هفته گذشته میزبان نهمین دور از مذاکرات هسته ای ایران و گروه موسوم به 1+5 بود. عمان از سوی رسانه ها به عنوان میانجی مذاکرات تهران و واشنگتن معرفی شده است.
بر اساس توافق موقتی که تحت عنوان «برنامه مشترک اقدام» سال گذشته در شهر ژنو سوئیس به دست آمد، ایران و 6 کشور متعهد شدند ظرف یک سال بر سر راهکار جامع به توافق برسند. مهلت یک ساله مذاکرات روز سوم آذر به پایان می رسد.
وزیر خارجه آمریکا پس از دیدارهایش در لندن، از جمله با وزیران خارجه انگلیس، مصر و امارات، راهی شهر وین اتریش می شود تا در آخرین دور از مذاکرات هسته ای پیش از ضرب الاجل، شرکت کند.
 

کلید واژه ها: برنامه هسته اي ايران برنامه هسته ای ایران مذاکرات مذاكرات هسته اي ايران


نظر شما :