لاریجانی: اسرائیل در پی یهودی‌سازی قدس است

۱۸ آبان ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۶ کد : ۱۹۴۰۵۹۵ سرخط اخبار
رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به هدف صهیونیستها در یهودی سازی قدس هشدار داد و خواستار واکنش جدی دولت های اسلامی و نهادهای بین المللی از جمله اتحادیه بین المجالس شد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، گفت: سلام و درود خداوند بر همه مومنانی که با عزاداری قیام حسینی، راه و روش آن حضرت را زنده نگه داشتند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امسال نیز ملت بزرگ ایران مثل همیشه در عزای حسینی مخصوصا در تاسوعا و عاشورا با حضور یکپارچه، غیرت دینی خود را نشان دادند و باید در مقابل این همت بلند و شرف و وجدان دینی ملت عزیز، سر تعظیم فرود آورد و همین ویژگی حب اهل بیت (ع)، عزت و سربلندی و همبستگی ملت ایران را در شرایط گوناگون، پایدار نگاه می دارد.

وی تصریح کرد: جریان وحشی تروریستی دائما درگیری با مسلمانان را در کشورهای اسلامی به وجود می آورد و نمونه هایی از این رفتارهای ذلیلانه را در ایام عزاداری حسینی نیز مشاهده کردیم.

لاریجانی گفت: از طرف دیگر فضای فرصت طلبی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کردند تا در همین ایام دست به اقدام گستاخانه بزنند و با هتاکی، به قبله اول مسلمانان (مسجد الاقصی) قلوب مسلمانان را جریحه دار کنند.

وی تصریح کرد: گرچه ملت غیور فلسطین با حرکت انقلابی خود عرصه را بر رژیم صهیونیستی تنگ کردند، اما موضوع تاسف آور این است که کشورهای اسلامی این چنین درگیر مسائل درونی خود باشند و اختلافات مذهبی را بزرگ کنند و با رفتار تروریستی، بدترین لطمه را بر امت اسلامی بزنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در این شرایط، مجال کافی و ابزار مناسب برای دشمنان اسلام فراهم می آورند تا به مقدس ترین مکان اسلامی توهین و جسارت و طرح هایی برای غصب اراضی اطراف قبله مسلمانان فراهم کنند.

لاریجانی گفت: صهیونیست ها به دنبال طرح یهودی سازی قدس هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مقابل این اقدام شنیع رژیم صهیونیستی، دولت های اسلامی باید از خواب بیدار شوند و در مقابل توطئه های این رژیم بی هویت، فریاد برآورند و با ملت مظلوم فلسطین که این روزها با قیام خود، نیاز به حمایت مسلمانان دارند، هم صدا شوند.

وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی اقدام غیراسلامی و غیر انسانی رژیم صهیونیستی را محکوم می کند و از نهادهای بین المللی مخصوصا اتحادیه بین المجالس می خواهد در مقابل اقدامات فاسد این رژیم، ایستادگی نماید.

به گزارش مهر، نمایندگان پس از پایان سخنرانی لاریجانی، با شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» از مواضع ریاست مجلس شورای اسلامی حمایت کردند.

کلید واژه ها: مجلس شورای اسلامی رژیم صهیونیستی


نظر شما :