تشکیل ائتلاف ضدداعش در الانبار

۱۶ آبان ۱۳۹۳ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۴۰۵۰۳ سرخط اخبار

شیوخ 40 عشیره در استان الانبار عراق اعلام کردند ائتلافی برای مبارزه با تروریست های داعش در این استان تشکیل دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،عشایر عراقی ائتلافی را با نام "ائتلاف شایسته عشایری" برای مبارزه با تروریسم و اعلام جنگ علیه گروهک های تروریستی داعش تشکیل دادند.
 
شیوخ عشایر در نشست دیروز چهارشنبه خود که با حضور اعضایی از شورای استانی الانبار تشکیل شد درباره تشکیل این ائتلاف توافق کردند.
 
شیخ رافع عبدالکریم الفهداوی شیخ عشایر آل بوفهد الانبار گفت: این ائتلاف متشکل از 40 تن از شیوخ عشایر است و ما از عضویت هر عشیره ای در این ائتلاف که با اهداف ما منطبق باشد استقبال می کنیم.
 
وی از دولت عراق خواست ائتلاف شایسته عشایری را با سلاح و مهمات پشتیبانی کند تا نیروهای امنیتی را در آزادسازی و پاکسازی الانبار از چنگ تروریست ها مشارکت کند.
 
شیخ "رافع عبدالکریم الفهداوی"، در اولین روزهای یورش داعش به الانبار هم شوراهای بیداری موسوم به النشامه برای مبارزه با تروریست های این گروه تشکیل داده بود.
 
این در حالی است که تکفیری های داعش همچنان در حال انتقام جویی از عشیره سنی"البونمر" در استان الانبار هستند.
 
بیشتر عشایر سنی عراق تحت تسلط داعش هستند و تروریست ها به خاطر حمایت عشیره البونمر از دولت و مردم عراق در صدد انتقام از مردم این قبیله بر آمدند.
 
شیخ نعیم الکعود یکی از رهبران عشیره سنی بونمر، سه روز پیش اعلام کرده بود که در حملات داعش به این عشیره تاکنون 380 نفر کشته شده اند و در میان کشته ها، شماری زن و کودک نیز به چشم می خورد.
 
این در حالی است که صدها نفر از اعضای این عشیره هنوز در محاصره تکفیری ها قرار دارند و تنها جرم آنها عدم بیعت با داعش و دفاع از خاکشان در مقابل نفوذ آنهاست.
 
استان الانبار هم مرز با سوریه مهم ترین پایگاه تکفیری های داعش در عراق است که بخش های زیادی از استان مرزی الانبار را تصرف کرده اند.

کلید واژه ها: الانبار عشیره عشایر


نظر شما :