فعال حقوق بشر بحرین آزاد شد

۱۲ آبان ۱۳۹۳ | ۱۵:۴۹ کد : ۱۹۴۰۳۸۷ سرخط اخبار

مسئولان نظامی آل خلیفه، فعال برجسته در عرصه حقوق بشر این کشور را که یک ماه به اتهام اهانت به نهادهای نظام بحرین در حبس به سر می برد، آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سی .ان.ان عربی، سمیه رجب، همسر نبیل رجب، فعال حامی حقوق بشر در بحرین اعلام کرد، همسرش باز هم به فعالیت های حقوقی خود ادامه خواهد داد چرا که فعالیت های وی نشأت گرفته از باور او و همچنین فعالیت حقوقی صرف وی است.

نبیل رجب پیش از اینکه حبس شود در پایگاه های اجتماعی نوشته بود: برخی از بحرینی های وابسته به نهادهای امنیتی در بحرین به شبه نظامیان داعش پیوسته اند و این نهادها نخستین خواستگاه ایدئولوژیکی بوده اند.

در جلسه روز گذشته وکیل مدافع نبیل رجب خواهان آزادی وی شد. قاضی دادگاه نیز تصمیم گرفت تا این فعال حقوق بشری را آزاد کند اما برای محاکمه وی در 20 ژانویه اجازه خروج از بحرین را به وی ندهد.

محاکمه نبیل رجب در حالی صورت می گیرد که سازمان های حامی حقوق بشر از جمله عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر خواهان آزادی وی شده اند.

نبیل رجب ریاست مرکز حقوق بشر بحرین را برعهده دارد و وی در جنبش اعتراض آمیز مردم بحرین علیه نظام آل خلیفه در فوریه 2011 نقش گسترده ای را ایفا کرد.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :