رای سازمان ملل به لغو تحریم های امریکا علیه کوبا

۰۷ آبان ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۹ کد : ۱۹۴۰۱۹۳ سرخط اخبار

سازمان ملل برای بیست و سومین بار متوالی رای به لغو تحریم های آمریکا علیه کوبا داد؛ اقدامی که به کوبا برای مقابله با بیماری شایع ابولا کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای غیر الزامی را برای پایان دادن به تحریم های پنج ساله آمریکا علیه کوبا با 188 رای موافق و در حالی تصویب کرد که اسرائیل و آمریکا با آن مخالف بودند.

همچنین سه کشور میکرونزیا، پالائو و مارشال رای ممتنع دادند. نتیجه این رای گیری همانند سال قبل بود.

برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا به 193 عضو مجمع عمومی سازمان ملل گفت که این رای گیری در لغو تحریم های آمریکا علیه هاوانا نشان می دهد که مشکلات جدی کنونی که جامعه بیشری با آن ها مواجه است دولت ها را مجبور می کند تا راهکارهای متفاوتی را برای مقابله با آن بیابند و در نظر بگیرند. خسارت اقتصادی که کوبا متوجه آن شده در طول این چند سال بیش از یک تریلیون دلار است وهزینه های انسانی نیز رو به افزایش است.

وی ادامه داد: حدود 77 درصد از ساکنان کوبا در دوران تحریم به دنیا آمدند و همین امر به خانواده ها آسیب و خسارت جبران ناپذیری وارد کرده است. هیچ کس در هیچ جای دنیا چنین خسارات و ضررهایی راکه پیامدهای ناخوشایندی برای مردم بر جای می گذارد، نمی پذیرد.

وزیر خارجه کوبا ادامه داد، کشورها باید برای مقابله با ابولا و تهدیدهای جدید امنیتی همکاری کنند و دست به تغییرات اساسی بزنند.

در مقابل نماینده آمریکا این رای گیری سالانه را تلاشی بیهود و بی معنا خواند و گفت: سازمان ملل باید به جای این رای گیری ها که هر ساله صورت می پذیرد از جنبش حامی دموکراسی در کوبا حمایت کند. سیاست های دولت کوبا خود مانعی اصلی برای تحول و توسعه اقتصادی این کشور است.

کلید واژه ها: کوبا


نظر شما :